Tudor Only deel VIII

Beide houden geen optie?

Nog een keer de NF in shining colours

12 likes

Slaap lekker horlogeforum

14 likes

Vandaag deze gepast. Had verwacht dat ie echt te klein zou zijn, maar dat viel mij reuze mee

26 likes

Staat goed!

1 like

Ga je de BB54 nu toevoegen Tom?

1 like

Is wel een optie maar het gekke is dat ik de METAS heb gehaald om de ETA af te lossen en er nu achterkom dat ik meer gehecht ben aan de ETA dan ik daarvoor had bedacht…

4 likes

Dit wordt een klassieker

Dus houden indien mogelijk.
Deze lekker dragen

Naast elkaar op de foto, daar word ik best een beetje jaloers van :heart_eyes:

14 likes

Het beloofd een mooie en zonnige dag te worden Tudoristen :grin:

8 likes

Staat je goed Tom :ok_hand:!

Tzt wellicht een keer want dit was vanzelfsprekend ook exhibition only. Ergens begreep ik het wel. Was de eerste die ze hadden binnen gekregen en de volgende werd in augustus pas verwacht. Ze wilde mensen nu vooral de mogelijkheid bieden om te passen.

Als ie er komt, dan op rubber. Ben geen grote fan van die rivets en rubber heeft ook gewoon een t-fit sluiting. Of lekker oldschool op een Mankey zoals mijn fxd

11 likes

Een mooie dag gewenst Tudormigo’s :hugs:

10 likes

Net onder microscoop gekeken .
Die RVS inserts zitten op pennen geklonken.
Da’s een hele degelijke maar erg bewerkelijke manier .
Ze frezen een kamertje maar laten titanium paaltjes staan .
Die paaltjes passen dan weer precies in twee gaatjes in de insert :ok_hand:!
Foto’s zijn opgeblazen iphone kiekjes dus wat verbeeldingskracht is handig :sweat_smile:
IMG_7013

.

11 likes

Ik zie mogelijkheden om te gaan modden :stuck_out_tongue_winking_eye: :rofl: Gewoon de dials omwisselen. Dus de wijzerplaten van de uurwerken halen en de oude wijzerplaat op het nieuwe metas uurwerk plaatsen en je hebt de perfecte Black Bay :grin:

De BB54 naast de FXD is wel erg lekker!

Nu ik het in het echt heb kunnen zien verbaas ik me inderdaad over hoe ze dit hebben kunnen maken. De stukjes RVS zijn zo erg verfijnd en er zitten zulke kleine details in verwerkt. Het is een knap stukje techniek!

3 likes

Ik doe hetzelfde bij mijn zakmessen ( titanium met gehard stalen insert ).
Hier twee foto’s om het wat inzichtelijker te maken , bij de pelagos is dit op dezelfde manier gedaan .

De paaltjes zijn dus geen losse pennen maar materiaal wat je laat staan tijdens het frezen
Edit !
Ik zie dat er toch losse pennen gebruikt zijn bij de Pelagos dus toch gat in de beugel en gat in insert en daar twee pennen doorheen geklonken :sweat_smile::+1:
Was eigenlijk ook erg lastige plek om het anders te doen :wink:

8 likes

Ola, waar was dat? Was zeker al gereserveerd, denk ik ?
Ik wil m ook graag passen.

Trieste en exhibition only

1 like

Merci, maar dat is triest ver weg om even te passen. :smile:

Is dat een slip joint of een backlock?

Cran forcé :wink:!

1 like