Er zijn momenten geweest dat ik hem weg wilde doen. Had het me voorgenomen en zelfs al een deal gesloten met een forumlid. Deal om zeep geholpen door met groenezeep te werken. Wilde m’n horloge schoon aanbieden en koos voor een uurtje of twee weken in lauwe (groene-)zeep oplossing. Maar daar kon de bedrukking op de bezel niet tegen en die was gedeeltelijk opgelost, verdwenen in de oplossing en deels neergeslagen op een van de lugs.
Naar AD gegaan, die stuurde door naar service center.
Zij reageerden met weinig woorden, en ook nog eens onhandig geformuleerd. Het verhaaltje aangevuld met hoge bedragen. Daarna een van de opties gekozen en accoord gegeven. een week of 8 later een hersteld horloge terug. (Niet eens alle op de kast neergeslagen inkt was verwijderd trouwens )
Mooie deal moest ik dus (in prima samenspraak overigens) voorbij laten gaan.
Geest was uit de fles, en ik zou gaan verkopen.
Maar zilveren Tudorcharme won het, en het nog even om de pols hebben veranderde in ‘gewoonlekkerdragen’
En dat lijkt nu veranderd te zijn in ‘watisdittochgenieten’
Een plaatje vóór en ná:
Zeker waar! Is ook een hele mooie uitvoering. Alleen persoonlijk zou ik altijd de voorkeur geven aan een stalen variant.
Niet verwacht dat de bezel zó snel zou verkleuren door water met groene zeep. Ik kan me niet voorstellen dat de alu bezels van Rolex dat ook zo makkelijk deden.
In de handleiding staat dat schoonmaken met een soapy water okay is.
Wat ik heb gedaan noemen ze weken.
En je kunt zien dat er een sliertje niet opgeloste zeep neergeslagen is op de bezel. Dat verklaart de scherpe begrenzing aan de ene kant.
Dat zou dus ook zomaar kunnen gebeuren met Rolex omdat ik verwacht dat manier van fabricage, keuze van materiaal etc bij Tudor veel gebaseerd is op dat wat in Rolexhuis gebeurde
Waar weten doe ik dat niet
Ah, ze hebben de gesp ook veranderd tov. de vorige Pelagos. Die steekt dusdanig ver uit dat hij steeds in mijn mouw blijft haken.
Ruilen?
Edit: Heb zelf een FKM band op mijn Ranger. Die is nog veel comfortabeler!
Net naast elkaar gehouden en ze zijn beiden top. Voor mij blijft de 58 toch de betere maat, vooral qua proporties met de lugs en grootte van de wijzerplaat en bezel.
Ben nog wel benieuwd naar de 54 op rubber, denk dat ik daar wel echt fan van zou zijn
Dat denk ik niet, want ceramisch en vroeger geanodiseerd alu.
Dit mag toch gewoon niet gebeuren? Als je hem in een agressief middel had laten weken, was het een ander verhaal geweest, maar een sopje van milde groene zeep?
Schitterend horloge
We hadden het ook over de vroege Rolex Subs.
Heerlijk ding,nu ik er 1 terug heb,blijft de rest ongedragen
Mooie zet idd van Tudor dit model. Alleen is dit schaduwwerking op je bezel inlay?.. toch niet gebroken he?
Haha goed gezien zo zeg, maar dat is een armhaar of schaduw van armhaar
Lijkt wel een breuk,scherp gezien!
Geen last van ligt mooi verzonken hoor, en met dit weer draag je toch geen lange mouwen
Wel nog een mooi rubber bandje gevonden op t strand. Weet niet of het FKM rubber is .
Helaas te groot voor de Pelagos
Haha pff, gelukkig! Het was ook zo’n high res foto.
Ik heb dit nog nooit bij een geanodiseerde bezel gezien. Sterker nog, bij geen enkel geanodiseerd oppervlak heb ik ooit zo’n sterk afgetekend kleurverlies gezien.
Dit moet toch haast wel een productiefout zijn
Kunnen we deze nog herinneren?
https://www.horlogeforum.nl/t/tudor-bb58-faded-blue-insert-gereserveerd/401170?u=patrick
Dat is inderdaad wat je verwacht bij verkleurd geanodiseerd alu.
Die scherpe aftekening van de 925 hierboven echter niet.
Mijn verbazing was dezelfde, mijn overtuigingskracht bleek onvoldoende, het standpunt van het servicecentrum onvermurwbaar
Ik had zelfs het merk zeep genoemd en doorgegeven.