Mijn eerste Tudor is er bijna! Morgen ophalen. Mocht het ‘klikken’ en ik hak de knoop zal ik jullie morgen voorzien van wat foto’s
Ja. Bevalt super! Oem rubber heb ik er nooit op.
Welkom! Ik heb ook een 36mm Tudor Black Bay, alleen in het zilver. En draag hem heel graag, met 17,5cm pols. Zo graag dat ik hem nu te koop heb voor de nieuwste variant met het nieuwe uurwerk.
Gekkie
Ok, wil eigenlijk die champagne dail. Dan maar geen smiley meer
Staan je inderdaad goed!
Sportief maar ook netjes is eigenlijk wat ik zoek. Beschrijft ook wel een beetje mijn kledingstijl (sneakers, pantalon, trui/t-shirt/polo). Vandaar de black bay 36. Past wat mij betreft daar perfect bij! De bb58 vind ik ook erg mooi maar ik twijfel of ik de bezel op een gegeven moment minder ga vinden… en die incidentele keer met een pak… Heb ook wel naar de Aqua Terra gekeken. Maar voor nu te prijzig!
Oe die past inderdaad mooi qua formaat… toevallig ook een spiegelfoto?
Ik zag inderdaad dat je deze te koop hebt staan. Mijn voorkeur gaat naar een blauwe (denk ik)!
De nieuwe black bay 36/39 wel gepast in het echt. Door de Jubilee en de Sunburst vind ik deze wat te netjes worden ipv sportief! Maar gelukkig heeft iedereen een eigen smaak !
Ik zat me net te verdiepen in de twee uurwerken in de BB54 en de nieuwe Black Bay. Ik zie dat ze zowel qua uiterlijk als qua prestaties niet bepaald onder doen voor elkaar. Het uurwerk in de BB54, de MT5400, is een uurwerk die ook in de BB58 lijn heeft gezeten en nog steeds zit. Deze telt 27 jewels. Het uurwerk in de nieuwe Black Bay, de METAS MT5602-U is (volgens mij?) een doorontwikkeling van het ETA uurwerk uit de 2012 lijn? Of heb ik dat fout? Hoe dan ook, dit uurwerk telt 25 jewels.
Kunnen jullie verklaren waarom Tudor kiest voor 27 jewels in het MT5400 uurwerk en 25 in de MT5602-U METAS uurwerk? Is het ene uurwerk kwalitatief ‘beter’ dan de ander, ook kijkende naar de hoeveelheid jewels? Of moet je dit los zien van elkaar?
Hoop dat jullie me iets wijzer kunnen maken!
zelf ook de twijfel of ik 36mm niet te klein vind.
Aan de explorer 36mm kon ik niet wennen
De explorer heeft een slankere kast en draagt daardoor net iets kleiner tov de bb36. Maar indien je de look sowieso te klein vindt dan hou je gewoon meer van “moderne” maten denk ik. Ik ben er zelf enorm op teruggekomen. 36mm is simpelweg perfect voor polsen tot 18 a 19cm (mijn platte pols is 17,5cm omtrek).
Blijft een van de beste Tudor releases.
Zeg dat wel
Zie ook dat jouw bb36 te koop staat… zwart is toch ook wel nice he!
Jij hebt ook een aqua terra quartz gehad lees ik ergens. Ook een mooie!
Blauw is speelser maar voor een allrounder / GADA watch is zwart echt beter. Het begint al met het combineren bij kleding. ZwRt kan altijd en is tijdloos.
De aqua terra was ook gaaf, maar de bb36 is met mechanisch uurwerk net wat leuker…