Tudor Only deel VIII

Ik begin steeds meer naar Tudor te neigen voor een volgende aanschaf.

Ik twijfel nog tussen de BB58 en de Pelagos,
Beide in blauw.

Voor de huidige liefhebbers/eigenaren,
Hoe storend vinden jullie de nep rivets op de band van de BB58?

Dat is eigenlijk de enige reden waardoor ik naar de Pelagos neig.

2 likes

Heel mooi. Ik ben bevooroordeeld, maar de GMT is het mooist op nato of leer.

1 like

Die leren band van jou is ook zeker heel mooi ja.
Ik vind 'm op rubber ook wel mooi en het is lekker voor de zomer met zwemmen enzo.
Vooral deze vind ik wel mooi, plaatje van het web;

4 likes

Als je je aan de rivets stoort ben je echt een mieren neuker, wie kijkt er nou de hele tijd naar de zijkant van de band. Ik niet. Jah het is niet zo mooi, Jah het is zinloos, maar nee stoor me er totaal niet aan

3 likes

Tudor Tuesday

6 likes

Het issue van de rivets wordt groter gemaakt dan het is. Vooraf door reviews stoorde ik me er aan, maar sinds ik de BB58 bezit heb ik ze niet meer gezien.

3 likes

Zelfs tot zover dat als ik een BB58 op de Ranger band (zonder rivets) ik het toch maar een raar gezicht vind. :grimacing:

2 likes

5 likes

Tudor Tuesday :muscle:t3:

7 likes

Ik ben denk ik een van de weinigen die het wel leuk vind. Tja, ze zijn absoluut nutteloos, maar voegen wel iets toe aan de vintage vibe, vind ik.

Dat heel veel mensen er zich aan zijn storen komt voornamelijk denk ik dat een aantal reviewers zich er aan storen. Dat kan uiteraard, maar ik kreeg een beetje het idee dat reviewers klakkeloos meningen van andere reviewers overnamen betreft de BB58.

Wat ik soms ook wel apart vind is dat een reviewer de fake rivets bij een Divers 65 heel leuk vindt en wat toevoegt aan het algehele plaatje, maar bij een BB58 spuuglelijk en totaal nutteloos vindt :man_shrugging:

3 likes

Was er niet positief of negatief over voor mn aankoop. Na 2 jaar stoor ik mij er totaal niet aan. Valt niet op of je moet er echt zo iets op tegen hebben dat je er expres op gaat letten. Hij draagt super comfortabel, dat vind ik het belangrijkste.

Als je er echt aan ergert kan je ook een Ranger band ervoor kopen later of bij Uncle Seiko of Forstner voor aanzienlijk minder een band kopen.

Ik heb voor de afwisseling een Uncle Seiko band en heb hem sindsdien niet meer eraf gehaald haha.

8 likes

Nou ja, het is meer het idee.
Op mijn motor zitten bijvoorbeeld ook geen sierkapjes, franjes of andere nutteloze zooi.

Gewoon een keer naar een ad gaan die ze allebei heeft, dan kom je er snel genoeg achter of je ze zelf storend vind haha

2 likes

Heb twee maal de 58 gehad maar stoorde mij niet aan de nep rivets . Pelagos in het blauw is wel een flinke jongen .
Valt echt veel groter dan de 58 ook al is het maar 3mm.

3 likes

Ik dacht dat ze de Pelagos in 39 en 41 hebben?

Ik heb een smalle pols maar mijn 42mm Squale, Seiko flightmaster, SKX etc staan me zeker niet slecht in de zin van te groot ofzo.

Vallen de Tudors dan lomp ofzo?

1 like

Pelagos is er ook in 39 maar dan alleen in het zwart leverbaar.

2 likes

Lekker heeeeeur

13 likes

Hoe verhoud jouw Tudor zich tegenover de Squale?

1 like

Zoiets,
alleen geen full set, dat is wel jammer

Tudor Black Bay 58 Blue 39 mm
€ 2.650,00
https://link.marktplaats.nl/m1953880952?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons

1 like

Ziet er tof uit deze band!

Twijfel zelf om een Uncle Seiko jubilee te proberen, maar heb er een beetje moeite mee dat er een band t.w.v. €900 ergens in een doos op zolder belandt. Heb het principe dat een hobby best iets mag kosten, zo lang je het dan ook maar gebruikt.

Misschien met een paar jaar eens zo’n band aanschaffen voor een nieuwe look. Heb het horloge pas een paar weken en ben hem tot dusver alleen maar meer gaan waarderen, inclusief de band.

9 likes