Tudor Only deel X (Deel 8)

1 like

Je hebt 2 dezelfde horloges nu, tijd voor een Ranger!

circular-reasoning-reasoner

3 likes

U riep…? :joy:

1 like

Gefeliciteerd Dan! Super setje zo :muscle:t3::watch:

1 like

Geen idee of ze ook lange maten hebben maar lijkt mij van wel.

Ik ben enorm te spreken over de nato’s van crown&buckle. Die adjustable chevron banden van hun zijn enorm soepel, relatief zacht en comfortabel zonder dat ze te flimsy worden (had ik persoonlijk bij de Tudor banden een beetje in vergelijking.

En voor jou misschien het belangrijkste, je kan ze langer of korter maken.

Goed om te zien dat je de knoop hebt doorgehakt. Zou mij niet verbazen als je deze ooit weer verkoopt omdat je een modernere band wil proberen maar eerlijk gezegd denk ik dat je er altijd weer bij terug zal komen en iets moderners ernaast zal nemen.

14060 is en blijft een absolute klassieker

1 like

Bedankt :+1:

Tja zit best wel veel verschil wat betreft uiterlijk in al blijven het wel twee duikers in dezelfde maatvoering :thinking: denk er rustig over na, wie weet een BB36 smiley ipv de 58. Maar voor nu tevreden hoor.

Dat is het zeker, was destijds mijn absolute Grail maar kon dat toen nooit betalen met twee opgroeiende kinderen.

2 likes

Ik heb er nu een aantal bekeken, en deze zijn 29cm lang. Dat is voor mij te kort helaas.
Vraag me ook oprecht af wat nou het verschil in kwaliteit is tussen verschillende nato straps. Ik zie op Aliexpress 1001 varianten en kwaliteiten. Vraag me dan ook af of je op z’n website waar je 30 a 40 euro voor een bandje betaald, niet gewoon een bandje van Aliexpress krijgt, maar dan 5-10x over de kop… Zeker als er geen branding op de hardware staat.

De band die ik hierboven postte, is van goede kwaliteit, zowel het de band zelf als de hardware. Toch heb ik daar maar €5 incl. verzendkosten voor betaald… Wat rechtvaardigt dan het prijsverschil met een nato strap van €30 - €40?

Ja, zeker heel verschillend. Ik loop maar te geinen. De 36 is ook heel tof, maar denk wel dat de BB58 de betere keuze is voor jou. Die Gilt is de original natuurlijk :+1::+1:

1 like

Mijn beste,

Chapeau.:ok_hand:
Mooie aanwinst hoor!!

Ik kan mij goed voorstellen dat je hiervoor hebt gekozen.
Het is iets meer een Tool watch en wat minder Dress.
Geniet ervan.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Bedankt man :facepunch:

1 like

Ben niet zo van de bandjes :crazy_face: maar wie weet ga ik zoiets toch eens proberen :+1:

21 likes

16 likes

Haha nu al? Hopen dat de jouwe minder uitdagingen kent dan mij D+D :crazy_face:

1 like

Mooi zeg! Van harte :partying_face:

1 like

Heel eerlijk gezegd, denk dat je hier nooit helemaal achter zal komen zonder in de industrie te werken of alles te proberen. Ik denk ook zeker wel dat veel bedrijven enorme marges pakken op goedkoop ingekochte bandjes.

Het enige verschil dat ik tot nu toe heb gezien bij degene die ik bij Crown&Buckle heb gekocht is dat ik ze nog geen enkele keer stuk heb zien gaan en ze ook nergens rafelen. Plus dat ze enorm comfortabel zijn. Er zijn meer dan genoeg goedkoop te krijgen bandjes die comfortabel zijn en meestal lijken ze genoeg van kwaliteit te zijn.

Ik heb een enkele keer bij een goedkoper bandje gehad dat ging rafelen en dan bedoel ik echt een enkele keer. Verder alleen minder comfortabel dragende bandjes gehad die ik had gekocht voor een goedkoop Timex horloge in mijn middelbare schooltijd.

Dan wel weer, ik draag nato banden heel soms voor de afwisseling of ik moet echt een horloge hebben dat specifiek op nato gekocht is of verreweg het beste erop staat, en dat is nog niet echt voorgekomen bij mij.

Waarom betaal ik dan 30-40 euro ipv 5? Heel simpel; ik draag ze niet zo vaak. Als ik ze koop dan koop, dan ga ik sneller naar een merk als Crown&Buckle waarover ik (relatief) veel ervaringen over kan lezen en die eigenlijk meestal positief zijn. Ik draag de bandjes niet zo vaak en heb er dan ook niet heel veel dus vind ik het niet erg om meer te betalen voor een bandje wat ik toch nooit weg ga doen en altijd kan blijven pakken.

Verder heb ik een handvol nato bandjes voor 5 euro via HF heb gekocht of een aantal MN bandjes bij Rikketik opgepikt. Bij die MN bandjes vond ik ze tegenvallen (zelfs voor de lage prijs) omdat ze nooit echt goed zaten.

Stel ik beslis nog is om een MN bandje te kopen, dan spendeer ik nog meer geld en haal ik een bandje bij Nick Mankey Designs. Klein bedrijf, uniekere designs, stoppen (zo komt het over) meer moeite in om de kwaliteit te blijven verbeteren en je ziet dat er iemand/mensen achter zitten zijn begonnen vanuit een passie.

Wat ik trouwens een interessantere discussie zou vinden en een situatie die ik met opvallende regelmaat voorbij zie komen; is dat mensen duizenden euro’s betalen voor horloges en niet 75-100 euro of meer willen betalen voor een leren bandje wat ze elke dag op het horloge dragen. Liever een bandje dat ze minder mooi vinden (niet juiste leersoort of kleur) dan iets meer betalen. En dan spreek ik natuurlijk niet op de gemiddelde HF gebruiker die zelf bandjes kan wisselen en precies weet waar de beste prijs/kwaliteit verhouding te vinden is, maar de gemiddelde horlogekoper die bij een exclusievere juwelier gaat shoppen voor horloges van luxe merken. :slightly_smiling_face:

2 likes

Afmeting van m’n Bark & Jack, mocht het kunnen helpen

@pasd knappe Sub :heart_eyes:

4 likes

Dan is om en nabij de 30 toch een beetje een standaard maat.

19 likes