Tudor Only deel X (Deel 8)

Fijne werkweek Tudoristen

19 likes

Sinds dit weekend mag ik ook rondhangen hier in het Tudordeel… :smile:

Fijne stalen band (kreng om erop te zetten maar misschien is er een handigheidje…) maar denk dat ik zo weer switch naar rubber.

20 likes

Gisterenmorgen 8u30 opnieuw gelijk gezet.
Vanmorgen om 8u30 liep de BB 1 seconde achter :thinking:. Heeft vannacht face up gelegen. Maakt dit dan zoveel verschil?

Vanavond om 20u30 nog maar eens checken.

Proficiat met je NA!

De band is inderdaad geen cadeau…
Maaar… Met de tip van van @pasd is het mij vrij snel en zonder schade gelukt.

Al mijn tools waren te breed voor de aanzet.
Ik heb 1 vorkje van een normale tool afgevijld en dan ging het vlot.

3 likes

Gefeliciteerd met je mooie NA! veel draagplezier

1 like

Van hem heb ik de BB58 overgenomen! Heb een Bergeontool maar daarmee loop ik nog te…
Heb zojuist wel onderstaande tang besteld. Wellicht dat die uitkomst biedt.

tang

3 likes

Ja, bv -4s en +5s is een delta van 8 maar gemiddeld loopt die dan +1s.

1 like

Deze was nog meer drama bij mij :smiley: uiteindelijk ging het beter met het pinnetje dan met het vorkje.

Had ook idee dat meer lag aan hoe je de band vasthad. Is even oefenen inderdaad.

Gefeliciteerd met de mooie BB58 in ieder geval!

2 likes

Straks even nalezen. Bedankt.

Die had ik ook… “Speciaal” hiervoor besteld.
Niet van Bergeon maar hetzelfde principe. Uiteindelijk werkte het pinnetje of afgevijlde vorkje nog het best :face_with_peeking_eye:.

2 likes

Top :+1:

Dat is het zeker, en goed licht erbij is voor mij ook belangrijk :nerd_face:

2 likes

De 39 vandaag…

20 likes

En ook de laatste. Als zoete broodjes :grinning:

1 like

Grote blij, na meer dan een half jaar wordt hij binnenkort weer verenigd met zijn fluted dag+datum broertje :tada:

26 likes

Er is er eentje die niet omhoog komt in blauw zoeken, ik denk omdat deze een x uit het blauwe is gehaald en toen terug is gezet.

1 like

Zo’n tweezer (heb ‘m van horlogear) werkt ook top op de BB58. Ik schuif de stalen band er zo tussen. Alleen voor andere horloges werkt deze tool echt weer ruk waardoor ik toch ook vaak het vorkje pak :sweat_smile:

1 like

De Sub die ik nu heb heeft drilled lugholes, dat zou eigenlijk gewoon op alle horloges moeten zitten , wat werkt dat makkelijk zeg.

4 likes

Zeker op duikers en andere tool-achtigen…

1 like

Ja dat dus, niet op je mooie dresser natuurlijk.

18 likes