Hij is erg mooi, ben er blij mee
Deze blijft mooi…
Vanmiddag langs S&C geweest, en bij het zien van het garantiekaartje i.c.m. de -12 seconde gooide de dame in kwestie het al snel onder service nodig, ‘want bijna 5 jaar’.
Achter bij de horlogemaker bleek ook het kroontje slijtage te hebben, omdat deze soms met uittrekken het verstellen van de tijd niet in 1x goed pakt: als je draait doen de wijzers niets.
Ik verklapte het net al; slijtage dus, ‘en dat is net als met auto’s. De een heeft sneller iets dan de ander binnen hetzelfde jaar’.
Afijn: hij is wel opgestuurd en ze gaan er naar kijken maar ben heel benieuwd hoe Tudor hier mee om gaat.
Tot slot viel het me op in de officiële aanvraag naar Tudor dat ze het woord ‘garantie(claim)’ niet mocht gebruiken. Dus het werd: Klant doet revisie aanvraag (eerst stond er service aanvraag), en wenst een prijsopgave.
Al met al een dubbele eerste S&C ervaring, maar dat kan natuurlijk aan mij liggen. Ik snap wat ze zeggen, maar tegelijkertijd ben ik van mening dat dit niet binnen 5 jaar hoort bij een dergelijk horloge van deze klasse.
Heel bijzonder verhaal! Als het kroontje slijtage zou vertonen zo dat betekenen dat je meerdere keren per dag met de kroon speelt, dit lijk mij zeer onwaarschijnlijk! Maar hopelijk lossen ze het goed op voor je! En anders links om of rechts om, hij zit in de garantie en zou slijtage wel heel bijzonder zijn bij zo’n jong horloge. Heel veel succes, we horen graag hoe het afloopt
Wat ontzettend vervelend voor je. Wat ik me nu afvraag: stel dat het horloge inderdaad bij Schaap & Citroen is aangeschaft — dan kun je daar terecht voor garantie of reparatie, neem ik aan.
Maar hoe werkt dat eigenlijk als je het horloge in het buitenland hebt gekocht en je wilt het laten repareren onder garantie? Weet iemand of Schaap & Citroen of andere Ad in dat geval ook ondersteuning biedt? Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja, je hebt wereldwijde garantie. Kan misschien wel zijn dat je de handling kosten moet betalen van 35~75 euro die de niet leverende AD maakt.
Ik heb mijn Zenith uit Japan, met 50 jaar garantie en service, gewoon bij een NL AD kunnen inleveren.
Heb mijn Tudor in Spanje gekocht en onlangs bij S&C afgegeven, omdat hij meer dan 15 seconden afwijkt. Ook op mijn bon hebben ze aangegeven dat de “Klant eerst een prijsopgave wilt”. De medewerker heeft dit ook netjes aangegeven bij mij. Na interne onderzoek van het horloge hebben zij aangegeven in mijn geval dat de service onder garantie valt
Hartelijk dank voor de heldere en duidelijke uitleg.
Geen beste foto trouwens
Kijk, dank voor je bericht. Dat geeft weer wat hoop! Mag ik vragen bij welke locatie jij geweest bent? Ook al zou dit voor de uiteindelijke beoordeling niets uit moeten halen.
Ja toch? Het is er in feite voor gemaakt, en moet je het in mijn ogen wel heel bond maken wil je hem écht laten slijten.
Gelukkig delen jullie mijn gedachten, en hoop ik dat Tudor dit ook doet / zo coulant is om dit gewoon kosteloos te verhelpen.
Wordt vervolgd!
Alles binnen de garantietermijn gemeld is geen discussie IMO, als je dan ook nog uitzonderingen zou maken kan je net zo goed geen garantie geven.
Lijkt mij ook, alleen begrijp ik daarom de houding van S&C niet helemaal.
Online vond ik wel dat bij LEVERING het horloge COSC dient te lopen, maar de garantie niet bepaald dat hij ook 5 jaar lang zo dient te lopen.
Maar zou je dit mogen verwachten? Ik vind van wel.
Dus dit.
Maar de houding van S&C heeft me wat sceptisch/huiverig gemaakt, omdat ik het gevoel kreeg ze dit onder normale slijtage scharen en dus geen garantiewerk betreft. Met vervolgens een wijsvinger naar de leeftijd en aflopende garantie (1 maand en een beetje resterend) → dus een service(aanvraag) voor eigen rekening.
Als je bij Schaap niet tevreden bent kan je altijd nog Gassan proberen of een Tudor boutique. Weet niet of ze die in Nederland hebben
Laatste dag frankrijk
Alles gedaan met de pelagos, zwemmen in zwembaden/rivieren en grote wandelroutes gedaan. Op rubber erg prettig.
Ik morgen met de auto van Denemarken naar Zweden, geen Tudor mee….