Tudor Only deel XII

Dat is snel voor service? Wat scheelt eraan?

1 like

Bezel uitlijning staat uit het lood, op de 12 uur positie staat hij naar links. Ingestuurd en de bezel word opnieuw uitgelijnd

2 likes

Verder een top horloge en loopt als een zonnetje

1 like

Dat valt nog mee dan :innocent:.

Ja inderdaad, geen man over boord, maar als je het eenmaal ziet blijf je het zien haha

1 like

21 likes

23 likes

Hem zelf dragen is zeker geen straf, blijft een mooi ding :facepunch::facepunch:

18 likes

Heerlijk!

1 like

Ja toch :grin: :grin:

1 like

Mijn lume is groen :face_with_raised_eyebrow:

1 like

Ooooowwwww :grin:

1 like

Ik denk dat de monochrome wel de ultieme combi is qua looks met een top uitstraling :grin: 5 link band draagt super fijn, ook de snel verstelling top, maar ik blijf toch steeds twijfelen of hij niet teveel overlap heeft met mijn Rolex 16600 :face_with_peeking_eye:

20 likes

Tja de onderlinge verschillen zijn er toch echt wel maar :thinking::thinking::thinking: als je de ene voor de ander moet laten liggen.
Welke heeft je voorkeur?

Zeker verschillen absoluut :wink: blijf toch tobben :thinking:

1 like

De GMT past prima bij de kleuren van de aanstaande kerst.

32 likes

31 likes

27 likes

32 likes

It’s been a journey but it’s home again😍

Een tijd geleden is mijn Jumbo date+day 7019/4 naar de helden @Tempusuurwerktechniek gebracht voor een volledige revisie.
Bij wegbrengen heb ik verzocht te bezien of de 38mm bezel gecut kon worden, iets wat ze nog nooit hadden gedaan op een 38mm.

Toen begon de uitdaging, voor mij makkelijk ik hoefde alleen te wachten, voor de mannen van Tempus hoofdpijn. Een van de vorige horlogemakers had de bezel passend gemaakt voor een aftermarket glaasje. Door gepruts aan de binnenzijde bezel paste hij niet perfect op de houder om te cutten. Maar erger de bezel was uit zijn verband en niet mooi rond meer.

Gelukkig hebben de helden van Tempus dit na veel inspanning kunnen fixen en kon de bezel gecut worden. Hierbij bleek de legering van Tudor af te wijken van die van Rolex. Hierdoor bleven er microkrasjes op de facetten. Drang naar perfecte maakte het nog een flinke job om het cutten ondanks de andere legering toch zo strak mogelijk te krijgen.

Volgens Tempus niet zo strak als ze zouden willen, naar mijn mening enorm goed gelukt.
Hele grote blij om deze super strakke 7019/4 weer lekker om de pols te hebben​:heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts:

Nou had ik nog een verrassing voor de mannen van Tempus. Deze 7019 was zo veel beter dan toen ik hem weg bracht dat ik meteen m’n nieuwe 7019/3 heb achter gelaten voor eenzelfde behandeling. Ik hoop van harte dat deze minder kopzorgen voor ze oplevert.

Snelle foto na ophalen

En op leer tot ik beter aansluitende end links heb. Nu wachten op zonnestralen om met de fluted bezel op te vangen!

Foto van voor de bezel cut, in real Life is het verschil nog veel duidelijker!

40 likes