Tudor Only deel XII

Een prachtig horloge die ook nog eer doet aan de Grieks vlagkleuren. Welkom terug. Mooie foto’s!

1 like

45 likes

Top :ok_hand:

1 like

Bijna vergeten, het is immers Tudor Tuesday

23 likes

30 likes

23 likes

:wave:

21 likes

Hier de M.N. (23):

23 likes

Vraagje voor de mede BB58 bezitters:

Bij het draaien van de pols hoor ik een tikkend geluid vanuit de kast, in mijn optiek vrij hard aanwezig. Bij andere horloges is me dit namelijk nooit opgevallen. Hoe harder het omzwaaien of schudden, hoe harder het geluid. Ik zou het omschrijven alsof er een balletje los in zit, en ergens tegenaan tikt. Het volgt wel de beweging die je maakt.

Online kan ik er wel iets over vinden, maar ook weer niet echt. Dus: meer bezitters hier die dit geluid herkennen? Het is op een redelijke afstand hoorbaar, niet eens naast het oor.

Lastig uitleggen zo in woorden :thinking:

Edit: hierbij 2 filmpjes, een met normaler draaien en een wat geforceerder:

Voor de beeldvorming: op toetsenbord afstand is dit ook gewoon duidelijk hoorbaar.

Klinkt alsof jouw rotor ergens tegenaan komt. Zou ik zeker even na laten kijken door een horlogemaker.

2 likes

Als ik het zo hoor zou ik hem na laten kijken. Zou zonde zijn als er wellicht meer beschadigd raakt intern.
Bij mij klikt het in ieder geval niet zo.

1 like

Het tikje herken ik zeker niet. Wel maken de band en de sluiting wat geluid bij mij. Weet je zeker dat het niet ook zoiets kan zijn?

2 likes

Dat wou ik ookal zeggen pak horloge in je hand en hou band en sluiting goed vast en probeer nog eens

1 like

Inderdaad ook al geprobeerd, maar dit is het niet. Het geluid komt echt vanuit de kast zelf, dus helaas is het niet de band. Bij die van jullie is het dus wel gewoon stil?

Wel las ik online van het klikje bij manueel opwinden, maar dat voelt en klinkt wel degelijk anders dan dit.

Edit: het horloge nogmaals af gedaan, gesloten en met stevig vasthouden nog eens getest: soms wel/soms niet hoorbaar maar kan niet 100% plaatsen waar het nu vandaan komt.

Gezien nog een halfjaar resterende garantie is even langsbrengen een kleine moeite voor alle zekerheid. Bedankt voor jullie respons zover :slight_smile: !

3 likes

Hier niets hoorbaar bij mijn BB58 79030B :thinking:

Als hij nog in garantie zit zou ik er niet hard om twijfelen en gewoon even bij de AD langsgaan.

2 likes

The Tudor Life :blue_heart:

23 likes

23 likes

Dit dus. Dan ben je je horloge wsl een poos kwijt maar dat is dan maar zo. Rammelen/rollen/tikken: ik heb verschillende 58’s liggen en die maken geen van alle bijgeluiden. Dus met die van jou is zeker iets lo(o)s. Sterkte/succes… :pray:

2 likes

Exact mijn gedachte!
Bij een dergelijk horloge zou ik dit ook niet verwachten, dus ik ga binnenkort eens langs S&C.
Benieuwd wat ze ervan zeggen, heb ik in ieder geval wat draagvlak mochten ze me willen afschepen met dat dit niets geks is/zo hoort. Wordt vervolgd!

1 like

Net telefoontje gehad over de hybirid strap voor de Ranger: 300,- voor de sluiting en 150,- (of was het 175,- nu al aan hwet twijfelen, liep op straat) voor de strap zelf. Beide los te bestellen.

7 likes