In het geweld van alle nieuwe(re) modellen is de OG van 42 mm ineens een horloge dat je niet vaak meer tegenkomt. Ooit had ik dit horloge met een ‘State of Qatar’ stempel en die had ik nooit weg moeten doen. Klassieker.
Eens, een jaar of twee geleden heb ik een 39 mm gehad. Afgelopen zomer twee keer de blauwe 42 mm gehad. Dat was echt meer horloge vond ik. Zit supergoed in mekaar, een dijk van een duiker.
Op rubber draagt hij ook heerlijk, en dat staat hem vind ik perfect
In de stad vandaag even bij de AD binnengelopen om een AT Shades te passen.
Blij dat ze deze in mijn gewenste kleur hadden in ik deze kon vergelijken met de One in champagne. De keuze gaat lastig worden, maar ik neig toch naar de One
(maar dan wel zonder die diamantjes).
En passant ook nog de S&G bepotelt, die in het echt veel mooier dan op het schermpje!
En 38mm is niet mijn maat stel ik vast.
Denk dat de maat de meeste een beetje afschrikt. Nu er ook een 39mm voorhanden is loopt die 't lekkerst volgens mij. Ik vind de FXD een beetje lastig omdat je daar weinig bandkeuze bij hebt, alleen maar iets stoffigs eigenlijk. Vind ik niks.
De ‘State of Qatar’ is/was wel een bijzonder ding trouwens! Heb hem één keer in handen gehad, de tekst oogde best mooi in balans.
Dit is trouwens al mijn 5e ‘OG’ Pelagos, of waren het er 6 …
ben een fan van deze!
Ik moet mijnes ook maar weer eens op rubber zetten!
Is inderdaad een mooie combi.
(Oude foto)
Weekje skii’en, Gstaad - Zwitserland. De Tudor weer even in zijn geboorteland: ![]()
![]()
![]()
Nog even Gstaad in. Foto kwaliteit niet top, maar voor het idee F.P. Journe:
En Patek:
Sjips, inmiddels twee Harrodsen in het blauw. ![]()
(plaatje komt bij Harrods vandaan)
Deze groene past prima naast mijn Pelagos volgens mij!
Ik word er een beetje hebberig van maar ik moet nog even geduld opbrengen …
![]()
Ben er zelf niet zo’n fan van maar ik weet dat er op HF wel veel liefhebbers zijn van dit soort banden. Ik vind de bijbehorende Oyster band wél tof, ook met die rare ‘new skool rivets’ enzo. Best wel geinig. Vind ik. Had de Oyster ook op mijn rooie …
Haha, ja “gewoon” … ![]()
Hij is inderdaad wel erg mooi maar ik kijk ook maar even de andere kant uit😂
Tsja, smaken veranderen, andere doelen aan de horizon, en dies meer … Toch ernstig geaarzeld. Als ie niet voor de juiste prijs weggaat, dan blijft deze icoon gewoon.
Nice! NA?!
Gaaf hoor zo’n Ultra
Yep, altijd fan geweest van de echt toolisch Pelagos, heb ze in alle vormen al gehad, maar die moesten steeds wijken voor grotere goden. Wou die steeds terug, en toen de gelegenheid zich voordeed om deze nagenoeg nieuwe Ultra in te ruilen, greep ik die kans.
Groot met 43 mm, maar valt in de praktijk echt mee. Ik voel niet zo veel verschil met de vroegere 42 mm Pelagos, en draagt naar mijn gevoel zelfs kleiner dan de FXD. En natuurlijk licht om dragen, ondanks het formaat, door het titanium.
Heel tof, laat gerust die leuke sluiting zien met dat kleurtje