Gefeliciteerd met deze mooie aankoop!
Mijn beste,
Gefeliciteerd met deze fraai ogende Tudor!!
Ik wens je er een aangename tijd mee.![]()
Orologio Signaturis Temporis ![]()
Is dit de originele nato? Hoe bevalt die en op de bb58?
Kek handschoentje, van de A.C. Tion …
lekker weer ook om in de tuin te werken! Haha.
Ja heb het horloge zo cadeau gekregen en daarna zelf de stalenband er los bij gekocht.
Ben er tevreden over, kwaliteit blijft goed, weinig kans op beschadigingen horloge. Is wel de enige nato die ik heb dus kan niet vergelijken. Wat ik zelf wel fijn vind is dag het geen “echte” nato is. De pushinnen gaan gewoon door het bandje ipv het eromheen lussen.
Speciale editie?
Zit te dubben om weer eens een Pelagos te kopen, de 42mm die ik al 4x heb gehad. Hoe ik daar ineens bij kom? Geen idee, onrust denk ik. Zucht.
![]()
Ik heb de hoop dat de OG Pelagos 42 dit jaar een update krijgt. 10 jaar na dato. Dat zou wel erg lekker zijn
![]()
Nee, dat is een gemeen virus waar er meer last van hebben hier op het forum.
Ik heb er zelf ook last van, iedere keer als ik het perfecte duo denk gevonden te hebben slaat het toch weer na een tijdje toe.
Het beste is afmelden hier bij HF en de ontwenningsverschijnselen proberen te weerstaan. ![]()
Pelagos is wel tof hoor ![]()
Puur uit nieuwsgierigheid: Op wat voor een update zit je te wachten? Ik zou het zelf niet kunnen verzinnen. Ja, misschien een METAS-gecertificeerd uurwerk maar dan gaat de prijs ook weer door het dak. Er zijn inmiddels ook andere Pelagossen (kleiner, zonder datum, geen bandpennen…), dus de keuze is al reuze. Toch? ![]()

Ja hè! ![]()
Nou, daar gaat ie. Ik ben trots bezitter van de Pelagos 39. Het horloge waarvan ik wist dat die nooit naar iemand anders zou gaan. Ik vind hem nog steeds fantastisch. Alleen ik heb een Smp 300 en een Certina ernaast die groter zijn en ik ben er achter gekomen dat zo rond de 41 a 42 mm mij het beste ligt.
De OG 42 zou dus een goede kandidaat zijn maar ik vind de Pelagos FXD lekkerder smoelen. En die is wat slanker en er gebeurt net ff meer op de plaat. Maar weer geen optie tot staal.
De Pelagos 39 zou gewoon 41 mm moeten zijn dat zou echt perfect zijn voor mij. Of de zwarte Fxd kast op een stalen (titanium) band. Maarja die is er niet.
Toch spreekt dat hele matte ruige van die 42 me ook wel weer aan.
Dus de fxd en de OG 42 gaan door mijn hoofd zonder de Pelagos 39 al helemaal op te geven.
Een eventuele update van de 42 zou the best of both worlds kunnen worden. Een soort hybrid tussen de kast van de fxd zwart en de oer 42 OG
Oja ps de Ultra laatst gepast. Moest wennen aan het flinke formaat, maar die vond ik toch ook wel weer tof
Tot zover mijn wispelturige Pelagos hersenspinsels.
Mand
![]()
Ik herken wel wat je schrijft, herken het alleen niet als een ‘upgrade’ maar eerder als een extra uitvoering.
Wat mij betreft mag de ‘OG’ (42mm) qua vorm en maatgeving gewoon de ‘OG’ blijven, eventueel - zoals ik al schreef - met een upgrade van het uurwerk, maar ja; van mij hoeft dat niet per se. Ik vind hem al duur genoeg en hij loopt met het huidige uurwerk al best wel lekker. ![]()
Mooi toch …
Ja echt een tof ding. Linksom of rechtsom blijft er sowieso een Pelagos. Dit is wel echt DE Pelagos natuurlijk. No nonsense tool geweld…
Wordt vervolgd!
Oké, dan doen we gewoon even een polletje! ![]()
Ik heb nog geen plannen maar toch even leuk om jullie voorkeur te peilen.
Deze:
Sinds twee weken ‘voor het eerst’ om de pols.
of deze:
Reeds vier keer gehad… ![]()
- De rooie BB41
- De zwarte Pelagos (‘The Original’)