Tudor Only deel XIII

Oeps my bad!

1 like

No problem! Elke hulp wordt gewaardeerd :pray:t2:

1 like

Gefeliciteerd. indestructible deze.

Goedemorgen! :coffee:

Denk inderdaad dat de band smaller is.
De afmetingen staan erbij in de advertentie. Voor de zekerheid. :slight_smile:

Thanks! Ben er weer blij mee.

15 likes

Ik heb er trouwens ook eentje nodig voor de Pelgagos. Ik heb nu 3 links eruit en de sluiting op de ‘veerstand’, dat is nog net te strak. Dat vanzelf verschuiven gaat ook net een tikje te zwaar voor dagelijks gebruik. Tja, en als ik er een linkje bijplaats zit 'ie net te los.

Doen ze wel lekker bij Tudor … :joy:
Nou ja, Uncle heeft deze gelukkig ook liggen en die is ook al besteld.

2 likes

Heel tof :ok_hand:t2:

1 like

22 likes

Ik heb geen Pelagos en ken de sluiting niet maar als de micro-adjustment van de BB een gaatje meer gehad had zou die voor veel mensen beter passen zonder de half-link te moeten bestellen denk ik.

Ik wissel steeds tussen 2 en 3 schakels maar dan staat de micro-adjustment steeds op de uitersten.

1 like

Betaal je enkel de kosten van de link + shipping en via paypal de koers USD → EUR? Of komt er nog 21% btw bij?

2 likes

Bij de Pelagos ook. Heeft 3 vaste verstelpunten, voordat het veersysteem zijn werk moet doen. Daarmee kun je nog een ruime link aan ruimte creëren, maar de veertjes zijn nogal zwaar. Dat zit niet lekker, te strak. Ik zit met de vaste verstelpunten ook op de uitersten. Maar goed, ik heb alweer een linkje van Uncle onderweg. :slight_smile:

Dit en de kosten van de afhandelaar (in dit geval PostNL). De link voor de 41mm heeft me dit gekost:

Dus ruim 50 euro.
Maar goed, dan ben je wel van het gezeur met de te strakke of losse band af. Is mij het wel waard.

1 like

En dat bracht me net op een idee … :sunglasses:
Ik heb een half linkje erbij gelifehacked door een klein stukje plastic te klemmen waarmee de veertjes ietsie uitgerekt worden:

Daardoor komt er wat meer ruimte (de veertjes staan ‘onder spanning’). In de kortste (normale) stand komt 'ie tot het rechter pijltje, nu het is iets opgeschoven waardoor de band een ‘half linkje’ langer is.

Het werkt en voldoet totdat Uncle weer voor de deur staat! :wink:

@MannetjeMar, foto’s van de sluiting! :joy:

7 likes

Lach nie :joy:

Zeg nu zelf… die sluiting is toch briljant! In de jaren dat ik met die horloges bezig ben heb ik nog niets anders gezien wat kwa niftyness en comfort in de buurt komt van deze sluiting :sunglasses:

Topper heb je daar gekocht @junior :ok_hand:t3:

1 like

Mijn Pelagos ‘Qatar’ dial. Zeldzamer dan de Black Bay ‘Qatar’ al zou ik een Tudor niet echt zeldzaam noemen.

22 likes

16 likes

Gave uitvoering!

1 like

Avond zon op de boot vanaf Terschelling (BB58)

25 likes

19 likes

Gaaf! :star_struck:
Zou je deze eens aan de pols kunnen laten zien?

Ik heb deze ook gehad. Cool ding was dat maar ben er verschillende tegen gekomen. De rode Blackbay nog nooit!. Die wil ik nog wel eens hebben.

1 like

De BB58 op jubilee gezet, wat vinden jullie?

24 likes