Mooi horloge,prijs is toch niks mis mee,gezien het een complete set is,en een originele insert is toch wel aan te komen,als je er wat moeite voor doet,lijkt mij .
Succes met je zoektocht om hem weer compleet te maken :facepunch
Welke banden heb je erbij,ben ik wel benieuwd naar
Heb er 2 generieke stalen banden voor gekocht, de originele heeft wat rek en is een gevouwen band waardoor schakels verwijderen een heel gedoe is en er zeker 2 uit moesten met mijn mini pols. Een is een 17mm oysterband van ewatchparts (waardeloos bedrijf) en eentje heb ik via Vinted 2e hands gekocht.
Het is idd een 73090, ik zit er ook sterk over te twijfelen om hem op de originele band te dragen. Misschien toch maar eens laten inkorten. De sluiting is echter ook erg lang waardoor ik mij afvraag of het comfortabel op mijn pols zal zitten.
Ben benieuwd of ik op termijn een insert of complete bezel kan vinden, die originele bakelite inserts zijn redelijk breekbaar geloof ik.
Daar heb ik zeker over nagedacht maar ik ben bang voor het prijskaartje en denk eerlijk gezegd dat ze deze inserts niet meer hebben. en een service kan ik elders een stuk goedkoper laten doen.
Service lekker doen bij OrMontre in Vinkeveen. Is toch een ETA uurwerk, dus hoeft niet bij Tudor. Bezel moet van aluminium zijn, geen bakelite. Daar kunnen ze ook meteen de folded bracelet op maat maken voor je!
Ik zou hem bij Tudor laten servicen en originele onderdelen erin! Beter korte pijn dan lange zeer. Mocht het budget niet toereikend zijn dan even wachten en sparen.