Tudor Only deel XIV

Heb dit ook gehad, horloge gekocht zonder stalen band. Achteraf bij s&c de band besteld na een week merkte ik de speling ook en het irritante tik geluid van de endlink. Toch terug gegaan naar s&c bleken er zelfs vanuit hun de verkeerde springbars bij de band te zitten… wellicht toch even langs je AD gaan?

3 likes

Goedemorgen :sunny::sunny:

16 likes

Foto uit de diepe krochten van het archief.
M’n eerste Tudor die ik voor 2k kocht met de sticker nog op de caseback, dat waren nog eens tijden👍

Zo, drama weer uit het tudor draadje en lekker in het groen. Hier allemaal weer coole tudors posten :muscle:t2:

28 likes

heerlijk. en jij?

1 like

Heerlijk

3 likes

Goedemorgen

20 likes

Dat zou je inderdaad denken alleen destijds de 58 bij de AD gebracht en die vertelde dat het binnen de specs viel na controle dus dergelijke oplossingen werden ook niet geopperd alsof ze zouden helpen. Wellicht nog het proberen waard om andere springbars te halen voor definitieve verkoop. :man_shrugging:

Morge. :saluting_face:

Ik heb zelf goede ervaringen met deze bars voor mijn BB58. Omdat de originele bij het demonteren al uit elkaar sprongen :smiling_face_with_tear:

Dat wiebelen van de end-links weet ik niet zeker… ik kan het nu ook niet checken omdat hij in de kluis ligt. Maar ik weet wel dat ‘verkeerde’ spring-bars, vaak te dunne. Vaak de oorzaak zijn van dat wiebelen.

Sowieso vaak dat mensen maar wat aanrommelen met spring-bars. Zo vaak dat er van die halfgare bars in zitten als ik een horloge tweedehands koop. Dat begrijp ik oprecht niet, want een goede springbar maakt het verschil van je horloge om de pols of op de stenen. :face_with_peeking_eye:

2 likes

17 likes

Die heb ik ook standaard op voorraad, gebruik ik altijd bij een ‘niet op staal’ aankoop.

1 like

Daarom heb ik dus ook altijd het liefst OEM erin zitten, omdat je pushpins inderdaad het verschil zijn tussen om de pols of op de tegels.
Vind het gewoon oprecht jammer dat ik om mij heen veelal of alleen positieve reacties hoor en ik na 3 tudors 3 meh ervaringen heb. Want ik vind het qua techniek en verhaal oprecht een mooi merk.

1 like

Ik heb de 58 destijds terug gebracht en de AD heeft hem terug gestuurd naar Tudor, kreeg hem terug met het bericht dat het binnen de toleranties viel en vaker voor kwam. Ik moet binnenkort sowiezo langs de AD hiermee voor een dial issue en zal het dan vermelden maar vermoed dat ik weer hetzelfde antwoord krijg.

1 like

Jij hebt meneer Murphy wel boos gemaakt op de een of andere manier hè?

Ja kreeg ik ook 2x, uiteindelijk bleek er toch de verkeerde in te zitten die overigens bij de geleverde stalen band zaten.

1 like

Wtf? Je moet er toch gewoon van uit kunnen gaan dat die mensen weten waar ze het over hebben.

Murphy?

Maar in wat voor opzicht dan de verkeerde? De verkeerde dikte, bijvoorbeeld voor een 58 in een 41 ofzo?

Geen idee hebben ze me niet verteld ze waren al niet blij dat ze fout zaten maar ja boeien :joy:
Wellicht BB58 in die van de BB pro geen idee of er verschil in zit?

En het blijft een AD verkopen wel vaker klinkklare onzin he (wachtlijsten enzo) :wink:

1 like

is toch om te janken dat jij dus ook al ervaren hebt 2 keer weggewuifd te zijn met de opmerking nee meneer is normaal voordat het daadwerkelijk gefixt word, maar als je daar dan wat van vind ben je aan het spuien. Dat moet gewoon niet kunnen vind ik als je je voor doet als luxe product. Uniformiteit mag er dan verwacht worden. Het word er ook niet leuker op om elke keer met gezeik naar de AD te moeten je komt daar liever voor de leuk en niet met dit soort heisa, vooral niet als je dus niet serieus genomen word en het “normaal” is.
Want zoals jij aangeeft hier is het na 2 keer dus wel verholpen en dus niet normaal.
Of het is normaal en niet te verhelpen, of het is een fout of de toleranties of de springbar maar een fout des al niet te min. Kan niet en normaal zijn en gefixt worden lijkt mij.