Tudor Only deel XIV

Is het nog steeds de breitling B01 uurwerk?

Ja die hebben ze samen ontwikkeld. Is weliswaar aangepast maar dezelfde basis als de b01. Mt5813

Helemaal eens, het is wachten tot er een variant in een goede kleurstelling wordt uitgebracht.

Hierbij alvast een voorproefje

Een man mag dromen toch…

21 likes

Hier ook de 39, losjes om de pols :sunglasses:

19 likes

Heb even gegoogeld
2009 ontwikkelde Breitling zelf hun inhouse movement de B01 op.

2016 richte medeoprichter tudor
Kenissi movements op.
Kenissi uurwerken worden gebruikt door tudor , breitling,norqain,Fortis en nog een paar

In 2017 maakte tudor van de b01 uurwerk de MT5813 van die specifiek gebruikt worden gebruikt voor chronographs.

Heeft Tudor dan wel een echte inhouse movement ?

Want het is eigenlijk beetje het zelfde want Swatch heeft met ETA uurwerken die Longines,tissot enz gebruiken .

Of zie ik dat verkeerd?

Dit is niet om tudor aan te vallen ik vind tudor fantastisch horloges.

2 likes

Nee, dat zie je niet verkeerd. Ik vind het zelf nogal irritant dat horlogemedia kenissi “in house” noemen omdat ze dat zo overtikken uit de persberichten. Niets ten nadele van Tudor verder maar let’s call a spade a spade.

1 like

En kon je hem kopen/bestellen?

Ja zeker met die loep!!!

Maar zonder crownguard zou ik ze mooier vinden.

Wat boeit dat. De mooiste horloges uit de stal van de kroon hebben geen eigen in house uurwerk. Uitsluitend aangepast. :crazy_face::sunglasses:

1 like

Niet in Italië. Deze was al ‘verkocht’ aan een goede klant van ze.

De monarch hadden ze niet. Konden ze ook moeilijk aan komen als AD. Pas 1 gehad.

Maar goed in de gele kleur zou ik hem ook niet kopen om te houden. Zou ik er een andere liefhebber een plezier mee willen doen. :smile:

1 like

:wink:

9 likes

Kenissi is voor 80% van Tudor en 20% van Chanel. Tudor heeft Kenissi opgericht. Ik heb daar persoonlijk geen problemen mee. De uurwerken zijn betrouwbaar, zitten uiterst goed in elkaar en gaan een leven lang mee.

Rolex deed, en doet eigenlijk precies hetzelfde met Aegler. Lees dit maar eens:

Buiten dat: De Swatch groep, Heeft ETA in handen. Vandaar dat andere horlogefabrikanten nu Sellita en La Joux Perret gebruiken onder andere. Wist je dat de uurwerken van Omega (exclusief voor Omega) Gemaakt worden door ETA? Van jawel, de Swatch groep?

:wink:

De vraag is dus: Wat is inhouse, en wat maakt het uit?

4 likes

Lag onlangs bij Pertijs in de vitrine. Zo mee te nemen.

2 likes

Dat is nog steeds zo, je hoeft er niet eens voor naar Breda aangezien die in hun webshop te koop staat.

3 likes

Bedankt voor je uitleg, weer wat geleerd.
Zo zie je maar dat we (ik) gekgemaakt wordt met het in inhouse movement.

3 likes

Maar ik vind een winkelbezoek toch wel leuker. Die leuke verkoper gun je de deal of die niet leuke verkoper laat je zweten.:joy:

1 like

martens ook

Nee vandaag niet, heb net mijn caravan opgehaald en dus genoeg :money_with_wings::pound::money_with_wings: uitgegeven.

3 likes

Dat lukt het niet om hem in een mandje te stoppen en af te rekenen. :sweat_smile:

Bij Pertijs wel. :crazy_face:

6 likes

Incoming?

2 likes