Tudor only II

Zijn er ook Tudor liefhebbers die de Harrods edition bezitten?

1 like

Ff scrollen :see_no_evil:
Hij staat ertussen hierboven :sunglasses:

Binnen vs. buiten :ok_hand:

24 likes

Als ik ooit een pelagos neem wordt het een blauwe :ok_hand:

1 like

Aparte Tudor :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

:joy:
Hier is inderdaad iets niet goed gegaan!
Zal hem verwijderen.

1 like

Gisteren toch maar eens de oldie terug uitgehaald…

16 likes

@Muddy Welke referentie is dit?

Oyster prince date day. Referentie moet ik je nog schuldig blijve.

Tudor 94614 deze is 36 mm, en zou van rond de jaren '80 moeten zijn.

8 likes

Mooi hoor. Vind alleen die met de Linne (is het Linne) dial mooier. Maar het model en de afmetingen zouden mij perfect staan :slightly_smiling_face: (denk ik trouwens heb er nooit 1 om gehad)

2 likes

Ja, heel gaaf die Tudor Prince Oyster. Helemaal met Sal eens dat de linnen dial de mooiste is!

Maar als we hier nu naar kijken, wat is eigenlijk het verschil met de Rolex day date? Ja ja, beladen vraag natuurlijk! Maar ik vraag dit werkelijk omdat ik amper verschil zie, behalve natuurlijk het kroontje tegenover het schildje :slight_smile:

1 like

Damn wat een mooie horloges maakt dit merk, nooit geweten.

1 like

je bedoeld deze? :grin:

12 likes

Nice mijne is ook een 94614 maar dan de linnen dial! Mijne is uit 84/85 en 5 digit serial nr.

De flute van de bezel was van 18k witgoud op de rolex en 14k op de tudor. Verder kleine verschillen in de kasten tudor ging iets langer door met de oudere kasten en banden, waar de rolex wat verder voor lag.
Dit zag je met name in het feit dat rolex al een solid link jubilee gebruikte in de 80er jaren en tudor nog op folded links zat.

1 like

Dit doe je express hè :confused: maar ik vind de two tone date met gouden dial ook heel mooi.
Ben nog aan het rond kijken alleen is het best lastig om informatie te vinden. (Referenties met foto’s)

Vind dat de prijzen ook uit een lopen. Heb ze op eBay vanaf €800 weg zien gaan maar ook voor boven de 2k.

De referentie waar je naar opzoek bent is 94614 voor mijn variant en de 94613 voor de two tone. Waar je voor moet oppassen zijn zogenoemde Franken Watches die als origineel worden verkocht. Kijk naar advertenties die zoveel mogelijk informatie geven. De band die origineel op de twee referenties is geleverd is de 6248-20 let hier dus ook op, er zijn er veel met een rolex band maar de correcte heeft een tudor sluiting, deze zou afhankelijk van het jaar rolex aan de binnenkant kunnen hebben staan.

1 like

Toch blijft het een horloge waar vrijwel iedere band op staat. Deze Bordeaux rallye strap moest ik er gewoon even op zien.

11 likes

Deze!

Heeft iemand deze met originele Nato/stoffen band erop? Draagt dat een beetje oké? Ik bedoel, niet te hoog en/of topzwaar?

14 likes