Tudor only II

Zo lunch in de tuin. Lekker hoor

14 likes

Het is bijna etenstijd :wink:
Fijne avond :sunglasses:

14 likes

Ik heb de orginele Nato blauw/rood pas gekregen en die draagt verbazend goed heel lekker

1 like

Er zijn 34 en 36mm modellen en jumbo modellen van 38mm.
De 34 zijn veel goedkoper dan de 36 terwijl beide regelmatig als 35 mm aangeboden worden.
Voor een goede 36mm moet je voor een date denk 1000-1400 rekenen voor een day date 1750-2250.
Voor een jumbo date 1400-1750 en voor een jumbo day date 2000-2500.
Een 34mm moet voor 800-1100 wel te vinden zijn.

De nu aangeboden prince Oysterdate is volgens mij de 34mm versie (word als 35mm aangeboden) en ligt mijn inziens vrij hoog vwb vraagprijs (en als ik mijn min research correct was en het is idd de 34mm belachelijk hoog).

Als je de 34 mm overweegt is er ook nog de “big rose” zelfde case maar een schitterende dial met het grote tudor rose logo.

Het model dat je zonder HEEL VEEL vintage tudor ervaring wil mijden is de Ranger! Hier is ENORM VEEL mee gerommeld en dit horloge heeft in het begin geen eigen ref gehad.
Vintage Tudor rangers zijn een mijnenveld!

7 likes

Even de wagens in de garage zetten…

11 likes

Super. Wat een goede info. Hier kan ik weer mee vooruit.
Ik heb vandaag als het goed is een 35mm two tone omgehad met de gold dial. (Hij is verkocht als 35mm en het is een prince)
Wat is die ligt en mooi :smile:
Is 34mm niet de Princess?

Ik heb net even de big rose opgezocht maar ik vind de “kartel” bezel toch mooier (waarschijnlijk heeft de kartel bezel een naam). Of zijn die er ook…

Ik heb dunne polsen.(17cm)

Ik had een budget van €800/€1000 in mijn hoofd.

Fluted bezel is de gekartelde bezel.

1 like

De princess is nog veel kleiner ik meer 25mm en er is ook nog een 31mm versie.
35 zou best de echte maat kunnen zijn als iemand meet maar er is een uitvoering in de oyster precision kast (verkocht als 34 mm) en een in de date just kast (verkocht als 36mm). De 38 kast is volgens mij niet gebruikt van een bestaande rolex kast maar is wel gefabriceerd door rolex.
Aan de hand van wat Google Search op het ref nr kun je wel uitvinden of je de “OP versie“ of de ”DJ versie hebt”. Er zit best een redelijk verschil in de marktwaarde. Je wilt geen 36mm geld aan en 34mm uitgeven.

3 likes

Weet een van jullie of de kastmaat en gaatjes van de lugs hetzelfde zijn van alle 41mm black bay .
Volgens de site van Vaguard is dit hetzelfde .
Ik vraag dit omdat ik de Eta black bay 41 uit 2018 heb en graag zo’n rubberband met curved end wil bestellen.

Product Description

Fits all All 41mm Black Bay models
Fitted design with integrated ABS insert to fit against the case
FKM vulcanized rubber


2 likes

Alle Black Bay modellen van 41 mm zijn hetzelfde. In het verleden een Vanguard besteld, snelle levering met een mooie kwaliteit en pasvorm.

1 like

Oké bedankt voor de reactie , dan is mijn kast dus alleen dunner maar past de band wel .

De onderste foto die je post is van een Black Bay 41. Deze heeft een dunnere kast als de duikers uitvoeringen.

1 like

Ja vandaar mijn vraag dus, heb zelf de BB41 en dus niet de duiker uitvoering.
Volgens Vanguard zou de band dus ook op deze versie hetzelfde zijn en gewoon moeten passen.
Bij hun advertentie staat dit model tussen de duik uitvoering met 1 en dezelfde band.

Een foto met mijn Vanguard band

4 likes

Staat 'm :ok_hand:

1 like

Sinds een maandje mijn Nato-bandje opgeborgen. De BB58 draag ik nu op een stalen band van Strapcode. Ik wilde deze eerst een aantal weken dragen alvorens ik mijn mening ging delen. Ik moet zeggen: zeer tevreden! Voor omgerekend ±120 euro incl verzenden meen ik. Zit enorm comfortabel om de pols en je hebt zes stel mogelijkheden. Gaat hier om de 20mm Super-O Boyer 316L Stainless Steel

17 likes

Ziet er goed uit, mooi zo’n band zonder rivets!

1 like

7 likes

10 likes

Ja hoor. Ook vandaag staan de historische chrono’s centraal op de insta van Tudor… Dus @dennisyzf e.a. pak die hamer maar alvast voor de slacht van het spaarvarken!
:+1:

1 like