Tudor only II

mijn Tropic strap dan toch eindelijk gevonden en ook nog eens uit NL nu nog de juiste dikte pushpin er voor vinden en dan gaat deze de zomer fris en zomers in!

11 likes

Lekker kan dat weerzien zijn hè?! Eindelijk weer om de pols :yum:

1 like

20 likes

12 likes

Weet t ff niet…welke om de pols.
#ofgewoonalletweeeantikbenalleenvandaag

15 likes

Alle twee is natuurlijk het enige juiste antwoord hahahah

1 like

Beter zo!

1 like

Maar inmiddels de non-rivet weer verkocht en terug op originele staal :joy:.
Ja, de rivets zijn nep dus raar, maar de band vind ik toch mooier staan op de GMT; door het rivet-plaatje lijkt de lijn van de kast beter door te lopen in de band. Lijkt ook wat minder breed door de smallere center-links.

11 likes

Ajjjjjjj :wink:
Vond dat oranje bandje ook wel kek. Dat zou mijn voorkeur hebben.
Vind de rivets niet mooi. Dat de band slanker lijkt wel.

2 likes

Je bedoelt het rode rubber? Die is top en zal er zeker regelmatig op zitten!

11 likes

Zo klopt ie helemaal :wink:

1 like

Deze sinds een paar dagen in mijn bezit. Fraai, heel fraai. De rode datum op even dagen vind ik een mooie feature.

Daarbij loopt ie nog geen 1,5 seconden per dag te snel, echt nauwkeurig uurwerk !

19 likes

Hey guys! Welke tool gebruiken jullie voor de pushpins bij bandenwissel? Ik probeer mijn stalen band van mijn black bay te krijgen, maar dat gaat niet van harte. Normaal (lees bij al mijn andere horloges) voldoet een klein plat schroevendraaiertje…

Zo’n tweezer type werkt het beste

Mijne gekocht op watchtools punkt de geloof ik

1 like

tweezer? Bedankt, ik ga eens googlen

1 like

Gebruik een 1 mm schroevendraaier. En dat gaat heel simpel bij die van mij? Horloge hou ik met mijn linkerhand vast met de duim iets drukkend op de onderkant ter hoogte van de pin. Eerst 1 kant bijna los drukken dat het kraagje nog tussen de band en lug zit. Daarna de andere kant maar wel gelijk druk op de pin houden. De pins zijn er dan binnen een minuut uit.

1 like

ik kan natuurlijk ook af en toe even naar S&C onder het motto “aftersales” :rofl:

1mm past net niet in de inkaping… dus had een een schroevendraaier bijgeveild… maar ook dan gaat het te moeilijk

Ik gebruik ook wel eens dat ronde pinnetje aan de andere kant van een tool. En druk daarmee achter het kraagje. Het is maar wat ik voor hande heb liggen. Lukt eigenlijk heel simpel als je maar beetje druk op de pin blijft houden. Heb echt iedere stalen band er zo af binnen een minuut ook bij Rolex.

4 likes

Poeh, dat was best spannend!:roll_eyes:

6 likes