Zo mijn Pelagos achtergelaten bij de AD.
nieuwe bezel wordt besteld. Dure grap maar dit is niet om aan te gluren
Wat is er mee gebeurt , bij de 0 van de 50 ? gestoten .
Ik mag me sinds vandaag ook Tudor eigenaar noemen. Na een zoektocht langs de BB 36 zwart, en een paar gemiste pogingen om een BB 41 te bemachtigen heb ik nu dan de BB 36 van Rakzaba aangeschaft. Fijne deal. En horloge is mint. Ben geen geweldige fotograaf, maar alvast wat verschillende kleuren blauw. Moet zeggen dat het horloge in het echt er veel beter uitziet dan op de foto’s die ik op internet zag. Ik twijfelde aan de blauwe wijzerplaat maar ben na een dag dragen zeer enthousiast. Kleuren verschieten van blauw naar navy naar grijs naar zwart. Prachtig!
Balen idd. Wat zijn de kosten voor een nieuwe bezel?
Mocht het bij mij gebeuren, dan hoop ik dat het binnen nu en 4,5 jaar het geval is ivm garantie.
Vooral bij de eta versie gebeurd het regelmatig dat er lume uit de bezel valt.
Dat las ik idd eerder idd ook op andere fora. Die 2-liner heb ik ook… Tot op heden zit alles qua lume hier muurvast.
Ik heb er in het verleden een gehad waar geloof ik wel drie lume delen uitgevallen waren.
Uiteindelijk is deze kosteloos gewisseld voor een andere bezel (met eenkleine beschadiging) door geloof ik S&C.
Het horloge was toen al in het bezig van @BadgeandBezel maar voor zover ik me herinner was dit een mazzeltje omdat Tudor zelf niets aan coulance deed.
Ik schrok daar zelf overigens nogal van. Ongeacht de garantieperiode ben ik van mening dat je een veel voorkomend probleem als dit ook jaren na het verlopen van de garantieperiode op moet pakken!
Heel mooie aanwinst ,weer een Tudormigo erbij
Sluit ik me helemaal bij aan. Tudor-onwaardig. Wel goede service van S/C!
Ik heb gelukkig 5 jaar garantie op mijn 2-liner (datum op pas is mei 2020). Mocht het ook mij overkomen, dan gaat ie onder garantie naar Genève.
Klopt helemaal. Het grote issue bij de 2-liner.
Niks garantie, gewoon keihard aftikken €430.
Heb er best op gepushed bij de AD (moeder van S&C ) dat ik het onwaarschijnlijk vindt dat Tudor/Rolex hier niet in mee gaat aangezien ik ook verhalen heb gehoord zoals die van jou. Al doen ze 50/50.
Kreeg alleen de terugkoppeling dat er niks onder garantie vervangen wordt. Hierdoor heb ik er ook een half jaar over getwijfeld, maar nu dus toch maar gedaan. Reactie vanuit Rolex naar AD en daar was de kous mee af, zouden best wat mogen pushen voor klanten maar daar ben ik waarschijnlijk geen goede klant voor
We do not have seen any issue with the luminova of the Pelagos bezels. Please keep us informed if you get more returns on this issue.
_ _
Kind regards,
Reactie vanuit AD naar mijn reactie op bovenstaande.
We hebben opnieuw contact gezocht met Rolex en het is nogmaals bevestigd dat dit niet onder de garantie zal worden vervangen.
We hebben ook navraag gedaan bij Schaap en citroen. Het horloge welke het daar betrof was enkele weken oud en
daar is onder coulance de lunette vervangen omdat zij (schaap en citroen) van mening waren dat dit niet zou moeten mogen gebeuren.
_ _
In september is bij ons een onderhoud gedaan en dit was geen garantie, u heeft hiervoor betaald.
Als u de Bezel wil hebben vervangen zijn de kosten hiervoor € 430,00.
Schande. Temeer omdat je het ook elders leest.
Hoe oud is jouw Pelagos?
Dus eigenlijk zeggen ze: zelfs als het horloge nog volledig in de garantie valt, gaan we er niks mee doen. Het was S&C die er onder coulance wel iets aan heeft gedaan, maar dit is niet normaal om te doen?
Bizar toch…
Bizar… ik zou zeggen hou hem dan maar.
Zeker bizar. Daar kan de rechtsbijstand wel wat mee lijkt me…
Zomaar lume wat er uitvalt, aantoonbaar meer voorbeelden en dat bij een horloge van retail zo’n 4K? Dat is voer voor juristen.
Ongelooflijk zeg, ik had er nog niet van gehoord maar als je het googled kom je meer gevallen tegen. Dat mag best even op insta en twitter. Wie weet bedenkt Tudor zich na zoveel aandacht. Al was het niet om die knaken maar om het principe
@MisterD. Horloge valt niet volledig in garantie, is van 2013.
Heeft alleen een volledige uurwerk service gehad in september 2019 en hier zit altijd een jaar garantie op. Die bezel heeft hier niks mee te maken, maar wat coulance zou mooi geweest zijn.
@C.R.E.A.M Social media al geprobeerd via instagraam. Heel veel PB’s en reacties onder twee Pelagos berichten. Tudor reageert nergens op. Ik vind dat toch best opmerkelijk.
Kortom ik zat klem en maar besloten ervoor te dokken
@Lwd79. Daar ga ik niet aan beginnen, te veel gedoe voor weinig.
Het gaat te goed met Rolex en Tudor, met als gevolg dit soort praktijken.
wezen zwemmen vandaag met de bb
En, waterdicht?
Prachtig horloge, maar maak je de foto’s de volgende keer even niet op de snelweg? Bedankt