Ik zit een beetje rond te kijken voor een Tudor 79190 maar de ene keer zie ik hem met folded bracelet en de andere keer met een hollow link 91350? Weet iemand een beetje hoe dat zit? Zijn er nog andere zaken waarop ik moet letten?
Klopt het dat het verschil tussen een 79090 en 79190 de bi-directional bezel is en saffier ipv plexi?
Klopt, Saffier ipv plexi en bezelopties zijn verschillend (bijv ook metaalkleurig).
Dial van de 79190 heeft volgens mij ook de white gold randjes om de markers.
Vwb gevoel is een 79090 echt vintage, 79190 voelt en heeft de uitstraling van een modern horloge.
Bracelet hoort altijd een folded te zijn voor zover ik weet (bij solid vaak vervangen voor een rolex band).
Nouja dat dus. En ik vind de sluiting een beetje een rammelbakkie. Ik erger me er een klein beetje aan om eerlijk te zijn. Vergeleken met een oysterband voelt het heel goedkoop, ook met de inachtneming van het prijsverschil. Het horloge zelf vind ik absoluut super geslaagd maar de band blijft wennen. Jammer.
Bij mij geen rammelaar, alleen de fliplock ietsje los. Maar snap je punt mbt vergelijking met een oyster, maar ik vind het wel in verhouding tot de prijs.
De fliplock bedoel ik ook. Is tenslotte onderdeel van de sluiting. Ik ben het denk ik wel met je eens. In verhouding. Alleen wanneer je meerdere horloges heb in een wat hoger segment, en dat heb jij volgens mij ook, laat je hem misschien wat vaker in de doos zitten? Bij mij in ieder geval wel.
Efin, ik was gewoon even benieuwd naar hoe andere eigenaren dat ervaren
Ik heb meerdere moderne Rolexen gehad, die hebben betere sluitingen, ja. Maar ben er momenteel een beetje klaar mee, die lompe glimmende overpriced speculatie dingen ( sorry moest t even kwijtâŠ).
Ik heb alleen nog oudere Rolexi met dito oysters en die zijn top maar wel grotere rammelaars vergeleken met de Tudor band.
Ben sowieso erg enthousiast over deze moderne Tudor, qua kwaliteit. En dus niet alleen âvoor het geldâ.