Tudor only II


Snakkend naar een kop koffie (normaal staat de file achter me bij het maken van auto pols schotjes)

8 likes

Knap, toch?

1 like

Ja zeer tevreden mee!

Mooie aankoop :ok_hand:t2:

1 like

Mooi hoorā€¦je hoort de raarste verhalen dus ik snap die jongen wel.
Gewoon in het vervolg thuis afspreken en zorgen dat je daar niet alleen bent.

1 like

Dat de koper het naar je huis komt brengen :thinking:
Denk dat dat nog wel een dingetje wordt :roll_eyes:

Vind het wel een slim gedaan ookal geeft het je nog geen 100% garantie dat alles veilig is.

Gefeliciteerd iig :+1:

Ik moet alleen nog ff een schakel tussen uit halen, en moet nog ff uitvogelen hoe dit precies moet.

T.n.t. Lijkt het me niet zo ingewikkeld, nog ff filmpje op YouTube kijken en dan kom ik er wel uit.

Juiste schroevendraaier gebruiken zodat je het schroefje niet vernield.

1 like

Ik zag op marktplaats ook een voor ā‚¬ 250 dus als deze niet van dezelfde persoon is dan is dat al positief.

Is niet van dezelfde persoon, ik had nog naar zā€™n advertenties gekeken. Hij heet Merin op marktplaats, hij heeft ook nog een omega speedmaster te koop.

Je kunt bij bijvoorbeeld Gassan naar binnen lopen, die maken hem graag voor je op maat.

1 like

Oke, hierbij mijn ongezouten mening:
Als je een horloge van een dergelijk bedrag loopt via marktplaats:

  1. ga je naar de man thuis en niet naar de AH, een Valk hotel of een donker steegje.
  2. Ga je eerst bij een AD of andere juwelier kijken naar het origineel. Voel het in je handen, bekijk het van alle kanten.
  3. Je controleert de originele factuur die er bij zit plus de garantiepapieren. Komt het allemaal overeen met het horloge?
  4. Heb je er een goed gevoel bij: doen
  5. Zit er een snotneus met een petje tegenover je met een vaag verhaal: beter weglopen
  6. Probeer te begrijpen hoe het kan dat iemand een horloge na zoā€™n korte tijd verkoopt met bijna 1000 euro verlies ā€”> zitten er krassen op of zit je plots bij John de Mol thuis dan is het te verklaren.

Elke horloge liefhebber heeft wel van HF gehoord dus marktplaats is op zich een aparte keuze.
Ik zie fake tudors op MP die ik als leek van de foto niet van echt kan onderscheiden.
De vraagprijs van 250 zegt me in dat geval genoeg maar andersom? Geen idee.

Je hebt geen geld voor een nieuwe, ok dat is te begrijpen, of je wilt die eerste afschrijving niet - prima - maar je neemt toch een gok met iets dat blijkbaar voor jou een groot bedrag is. Is dat slim? Ik zou heel terughoudend zijn

1 like

@Horloge_limbo

De jongen wilde thuis niet afspreken, i.v.m. veiligheid wat heel begrijpelijk is.
Ik heb wel eens eerder een kostbaar horloge gekocht 2e hands. via HF diegene wilde bij van der valk afspreken, ook i.v.m. veiligheid.

Ik heb alles rustig gecontroleerd, en gevraagd waarom hij het horloge weg deed. Alles correspondeerde met elkaar, en had er een goed gevoel bij.

Dit kwam met door de uitstraling van de verkoper, en wat hij me wist te vertellen over het horloge zelf.

Het blijft riskant om een 2e hands horloge te kopen van dit kaliber, of dit nou op HF is of niet.

Dat jij terughoudend bent is begrijpelijk, ik ben dat niet zo. Ik maak graag beslissingen, en mocht dit dat verkeerd uitpakken dan leer je hier alleen maar van. Of dit nou duur lesgeld is of niet, fouten maken is menselijk en je leert er alleen maar van!

4 likes

Kijk, als jullie elkaars persoonlijke info hebben dus je weet elkaars volledige naam, adres en telefoonnummer dan is er niks op tegen om bij Vd Valk of op de parkeerplaats van de AH een dikke envelop met geld te overhandigen.
Wantrouwen van twee kanten is heel normaal inderdaad maar kan niet eenzijdig bevredigd worden waarbij de verkoper relatief anoniem blijft.
Dat heeft niks te maken met beslissingen nemen.
Mocht je leergeld betalen, deel het dan met ons, en anders zien we je prachtige NA graag voorbij komen want het is natuurlijk wel een beauty

Dus de hele deal is voor de appie gebeurd,? Best bijzonderā€‹:pray: gefeliciteerd iig :+1:

Nee, ik heb afgesproken bij de appie. vervolgens zijn we bij een restaurant gaan zitten zodat ik het horloge rustig kon bekijken.

1 like

O je hebt hem al? Ik lees de krant ook van achter naar voren.
Nou proficiat!

Je reactie is begrijpelijk, maar je weet niet van de hoed en de rand.
Ik zou nooit een pak geld meenemen in een envelop, en afspreken bij een AH oid.
Dan zou ik inderdaad alleen bij diegene thuis willen afspreken. Het geld is overgeboekt, ook i.v.m. mijn veiligheid.

Wantrouwen heeft inderdaad niks met beslissingen te maken. Ik bedoelde het meer als in de zin van. Om af te spreken bij een AH, en een horloge kopen via marktplaats, met zon beslissing heb ik persoonlijk geen problemen. Omdat je dan ook in de aanwezigheid bent van een omgeving met getuigen.

Mocht je thuis afspreken, en je vrouw/vriendin of een vriend is thuis wil dit geen garantie geven over je veiligheid. Iemand kan zich altijd nog zo goed voordoen, totdat iemand in je huis staat met een vuurwapen. Dan heb je alsnog niks in te brengenā€¦

Dus thuis afspreken staat in mijn ogen niet garant voor veiligheid.

Nog ff een vraagje, wat is een NA precies? sinds kort actief op HF, dus weet nog niet precies hoe alles werkt.

1 like

Nieuwe Aankoop of New Arrivalā€¦same, same :wink:

1 like