Tudor only II

Bedankt. Heb hem ‘nieuw’ gekocht bij Filipucci, maar die tag ontbreekt zie ik nu. Denk niet dat ik er erg mee zit, maar als het nou een full set onderbreekt zou ik er een mailtje aan kunnen wagen.

1 like

Als ik bij mijn Pelagos kijk staat het serienummer erop ‘geprint’, is geen los plakkertje ofzo. De kans dat zij hem dan nog ergens hebben liggen met jouw serienummer acht ik niet zo groot, maar je kan het altijd proberen natuurlijk. Ik weet niet of ze ook ‘leeg’ bestaan. Vroeger wel, dan plakte ze de info er gewoon op… maar nu weet ik het niet. :thinking:

Helder. Dankje. Ik laat het wel zo.

What else…

9 likes

Even denken. Ûh, misschien een Tudor? Je zit in Tudor Only met je Omega… :joy:
Wel mooi ding trouwens!

3 likes

Hahaha, ik was op het kleine schermpje van m’n mobiel in de veronderstelling dat ik in ‘wat dragen we vandaag’ zat…

3 likes

Geeft niet hoor. Bij zo’n vergrijp geeft Jur maar één week verbanning, in plaats van een permanente.

4 likes

Mooi ! Even gepast bij House of Petrijs.
Had gehoopt dat deze iets minder ‘dik’ zou zijn als de BB41 maar helaas niet het geval…:thinking:

Nog maar eens goed oever nadenken.

Bedankt ! @Samurai :+1:

1 like

Ik zou hem als ik jou was pas kopen als ik zeker weet dat ze de problemen met het uurwerk hebben verholpen.

Ik dacht zelfs dat de problemen onderhand waren verholpen met de recente leveringen van tweede kwartaal van 2019. Ze hebben notabene al ruim anderhalf jaar horloges teruggekregen die problemen hebben met de datummechaniek. Ik heb echter in een Facebookgroep van iemand gehoord met het meest recente serienummer die nog steeds hetzelfde probleem kent.

De vraag is dus niet of het gebeurd, maar eerder wanneer.

Het probleem houdt in dat het datummechaniek soms een halve dag, of anderhalve dag vooruit gaat. Dit gebeurd nooit rondom middernacht, maar altijd random gedurende de dag. Soms blijft hij dan halverwege hangen zodat je twee halve data ziet.

Lang verhaal kort; Tudor is gewoon aan het kutten. Ze weten al eeuwen van het probleem (bron zijn mensen die al ruim anderhalf jaar geleden hun horloge hebben teruggestuurd naar Tudor) en nog steeds maakt Tudor ze gewoon koppig door terwijl ze weten dat ze niet deugen.

Als mij dit ten deel valt koop ik nooit meer een Tudor.

1 like


Wat een topper💪🏽

7 likes

Wow awesome :nerd_face:

1 like

Oow dat wist ik helemaal niet ? Hoor het nu voor het eerst. Dat lijkt mij helemaal niets voor Tudor… met zo’n reputatie. Dat is natuurlijk killing…

Maar dank voor het delen @JPM

Zijn er hier meer die dit kunnen bevestigen ? Wat jij Sam ? @Samurai

1 like

The Red Knight :sunglasses::wink:

1 like

Helaas klopt dit inderdaad, er zijn al een tijdje problemen met het datum mechanisme van de Tudor GMT. Gelukkig lost Tudor dit kosteloos op onder garantie.

Het komt niet altijd bij elk model voor, maar wel veel. Als ze terug zijn van de reparatie gebeurt het nooit meer dus Tudor weet er wel van en heeft een oplossing, alleen nog niet toegepast op de huidige productie GMT’s. Wellicht in de toekomst?

3 likes

Yes na een jaar het Tudor topic te hebben gevolgd kan ik eindelijk meedoen!

21 likes

Het is je gegund kerel! Welcome to the club :sunglasses::+1:

Groetjes van mijn Two liner

11 likes

Fijn dat ik door de ballotagecommissie ben gekomen :wink:

3 likes

Omdat het kan, gewoon nog even een plaatje.

12 likes

Staat je goed @Dr.Doc! :ok_hand:

Ik kom even tijdelijk afscheid nemen van dit topic, althans even geen plaatjes meer. Nou oké dan, nog één plaatje ‘uit de oude doos’ met rechts op de arm de BB van @marcelv (Heb je hem nog? :wink:) en links de meest recente aanwinst van @Dr.Doc.

Deze foto illustreert mijn gedachtengang op dit moment. Ik neig momenteel namelijk richting dezelfde BB ipv. een Omega. Kreeg er onlangs eentje buiten HF voor een vriendenprijsje aangeboden maar ik kreeg helaas de Pelagos niet snel genoeg verkocht. Die ben ik nét misgelopen, jammer anders had ik er dit weekend al mee rondgelopen denk ik. Nu de kans om eens goed om me heen te kijken en wie weet, wordt het wel iets totaal anders. We gaan het zien.

8 likes

Wellicht is een Pelagos iets voor je ? Sorry kon het niet laten.

Komt goed met de speurtocht, de reis is soms mooier dan de bestemming.

1 like