Tudor only II

The Red Rose :sunglasses::+1:

Late post nog, maar inmiddels alweer meer dan een week de trotse eigenaar van de Tudor Black Bay Chrono dark. Hier nog om de pols bij @Captaingingerbeardd in de zaak, maar even later trots mee naar buiten gelopen. Ook meteen de zwarte NATO besteld voor de zomer.

Was het een rationele keuze ? Na een oriĂ«ntatie van vele maanden uiteindelijk uitkomen bij een poor man’s rolex (zoekt dekking) duiker met chronograph (vond ik zelf weken daarvoor nog onzinnig op een seamaster) met PVC coating ? Vast niet, maar toen ik hem voor het eerst zag op Fratello dacht ik “VET! Die wil ik!” :innocent:

11 likes

Je hoeft geen dekking te zoeken als je Tudor als ‘poor men’s Rolex’ omschrijft. Zij hebben dat ooit zelf zo geĂŻntroduceerd dus het is in feite juist. Vandaag de dag benaderd Tudor op een leuke wijze hetgeen Rolex doet, en dat voor een scherpere prijs. Wie is er nou gek? De merkbeleving ervaar ik wel anders, daarom vind ik aan de finishlijn toch dat een Tudor niet helemaal kan tippen aan een Rolex. De tijd dat je jezelf moet excuseren voor het kopen van een Tudor is reeds lang voorbij. Voor zover daar ĂŒberhaupt ooit sprake van was. Gefeliciteerd met deze mooie chronograaf in ieder geval!

1 like

Met PVC coating zou hij echt póór zijn :wink:!!
Geniet ervan!!!:ok_hand:t3::ok_hand:t3:

PVD :sweat_smile:

1 like

Heeft iemand ‘de nieuwe’ blauwe BB (79230B) in bezit? Zo ja, kun je uitleggen waarom het voor jou niet niet de zwarte, de rooie of wellicht ‘gewoon’ de stalen is geworden
 ik neig naar blauw en zoek wat bevestiging. :wink:

Oh enne, nee ik zoek geen BB58 (mij te klein) en ook geen ETA. Allemaal prachtig, maar niet voor mij.

1 like

Niemand? Hmmm
 :thinking:

Oké, dan maar een plaatje van mijn fraaie Pelagos! :sunglasses:

14 likes

10 likes

13 likes

Blauwe omdat rood niet mijn kleur is (draag veelal blauwe overhemden, spijkerbroek, wit overhemd). Past goed bij mijn blauwe ogen
 :yum:

Zwart spreekt me toch minder aan met de geel/gouden wijzers. Idd ook geen eta maar inhouse.
Wat betreft de casehoogte waar veel over te doen is, geen enkel probleem mee. Heb zelf een 16cm pols maar past voortreffelijk. Het betreft een duiker, dus die mag je best zien/er uit poppen wat mij betreft. Tegenwoordig is overzised toch in bij niet-horloge kenners, dus laat je niet in de maling nemen dat hij te hoog is. Stalen band draagt trouwens perfect. Door blauwe besel een strakke doch sportieve uitstraling.

Mijn overwegingen in een notendop :sweat_smile:

3 likes

Hier bij slechte verlichting op de pols in het kader ‘pics or it didn’t happen’

8 likes

Haha, ik heb ook blauwe ogen. Goed argument, 
 :see_no_evil:

Ik vind de zwarte ook wel mooi hoor. Klassiek. Heb hem gisteren even in handen gehad omdat ik er eentje aangeboden heb gekregen, als opvolger van mijn Pelagos. Moest er eerst even aan snuffelen, erg mooi ding! Ik heb helemaal geen probleem met de kasthoogte enzo, mijn Pelagos is ook een dikkert vergeleken bij de ETA versie en het past hem prima. Geldt ook voor de BB. Het is allemaal smaak, draagcomfort is nl. prima. Dank je wel voor je feedback. :ok_hand:

1 like

7 likes

5 likes

Mooi ding! Verdient wel een betere foto, 
even het daglicht opzoeken. :wink:

Vandaag in de schijnwerpers Tudor BB

3 likes

Later even in mijn studiootje van Ali

3 likes

Lume van de herfstzon.

15 likes

Hoort er bij een Black Bay (GMT) ala Rolex standaard een tag te zitten? Iemand die dit weet??

Alleen een rechthoekige ‘tag’ met serienummer/referentie (en evt. de prijs). Tegenwoordig zijn ze wit plastic volgens mij, voorheen rood.