Tudor only!

Bedankt voor de uitleg :smiley:

Bedankt voor de aanvulling :smiley:

1 like

Dat betekent dus dat een riveted bracelet een stuk lichter is?

De schakels hebben een klein uitgefreesd sleufje dicht bij de randen helemaal van buitenkant naar binnenkant doorlopend waardoor het lijkt of er een plaatje aan de zijkant zit maar dat is dus uit één stuk !
Heel mooi gedaan ook de halfronde “ geklonken “ asjes .
Onder de loupe blijken ze zo perfect rond ALLEMAAL dat ik me afvraag of het geen ingeperste kogeltjes zijn ?!
Ik vraag me af hoe je staafjes aan beide kanten zo perfect af kunt ronden , maar tegenwoordig is er veel mogelijk zo te zien aan de prachtig afgewerkte band!

De schakels die je kunt verwijderen hebben gewoon schroefjes .
Ik vind het wel mooi passen bij de BB ‘s

4 likes

Tudor in the Clouds

20 likes

A NEW STEEL BRACELET !
Tudor has also reworked the steel bracelet which comes with this model, taking inspiration from the brand’s riveted bracelets made in the 50s and 60s. These were famous for having rivet heads for attaching the links in evidence on the side of the bracelet, as well as a stepped construction. These two aesthetic details have now been integrated into the bracelet of the Heritage Black Bay model, which benefits at the same time from modern manufacturing methods with solid links.

5 likes

Iemand enig idee wat een Band, kast en wijzerplaat van een Tudor BB Noir waard zijn?

Geen idee wat die losse onderdelen (vermoed om een frankenTudor samen te stellen?) waard zijn… maar des te groter mijn nieuwsgierigheid: vanwaar je vraag?

Cheers

1 like

Ben ook benieuwd wat je daar mee moet :thinking:
De stalen rivet band is toch wel op zich al een 3/400 euro waard in nette staat mi.

1 like

Ik heb een frankentudor maar die wil ik denk ik toch verkopen. Vandaar mijn vraag wat de originele Tudor onderdelen die erop zitten waard zijn. En geen idee of deze foto wel is toegestaan omdat het horloge niet helemaal origineel is.

4 likes

Au!

That hurts.

(Sentimenteel gedoe van een Tudor aficionado…)

Snap ik… Ik was we erg blij mee aan het begin maar het zit me toch echt dwars dat het niet helemaal ‘the real deal’ is. Vandaar dat hij de deur uit mag. De band raak ik denk ik vrij makkelijk kwijt maar de rest denk ik niet.

volgens mij is het juist geen rivet band !
Zou die passen op de versie met inhouse uurwerk dan is hij misschien nog gewilder ( ik heb al wat mensen zien reageren dat ze de rivet band niet mooi vinden

1 like

Gisteren een Black Bay Bronze verworven, helemaal verliefd!

12 likes

Kwam deze van de week tegen. Voor mij de 1e keer dat ik de tudor gmt in een goede vergelijking met een ander bekend horlogemodel zie.

14 likes

22 likes

Toch stuk forser dan de Rolex🤔

Het is inderdaad geen river band. Voor zover ik weet is alleen de caseback anders op het inhouse model.

1 like

Vond hem inderdaad ook groter dan verwacht.
Vraag me af hoe hij vergelijkt naast een moderne gmt

Hnng 58 so sexeh :ok_hand:

1 like