Tudor only!

Gemakkelijkst ging met een kleine platte schroevendraaier van bergeon, vind ik. Ken de maat niet, ligt thuis.

Edit: zo een pincet moet ook lukken, maar bang voor schade. Zo’n kleine schroevendraaier heb je misschien wel liggen.

Gewoon een Bergeon tool. Ik heb de 6767. In twee maten: F en S. Dit is het merk dat door de meeste horlogemakers ook wordt gebruikt. Prima investering. Zie Google, Ebay, YouTube.

Kijk eerst een instructiefilmpje op YouTube. Schroevendraaiers zou ik persoonlijk niet gebruiken, vanwege het risico van uitschieten. Een kras is zo gemaakt en dat wil je niet.:slightly_smiling_face:

Succes!

1 like

Dit weekend in Antwerpen bij juwelier Slaets de nieuwe horloges van Tudor kunnen passen. (eigenlijk waren het dummies, zonder movement). De black bay 58 heeft echt de perfecte maat voor mij. De GMT viel erg groot uit voor mijn pols. Tudor gaat deze modellen een ‘tour’ laten maken door AD’s in België. Misschien ook door NL?

Enkele foto’s:

24 likes

Oef wat een mooie afmetingen heeft die 58 zeg :heart_eyes::heart_eyes:

4 likes

Holy shit. Perfect inderdaad!!!

Staat perfect om de pols die 58, vooral die dikte is echt :heart_eyes: !

In Gent kan je deze ook passen het weekend van 2 juni, helaas kan ik niet gaan. Dan maar wachten tot hij effectief binnen is bij de AD.

14 likes

Ik vind de band ook zeer mooi aansluiten. Dit gaat een hit worden.

En zeer mooie bezel. Tudor doet het erg goed!

Maat is prima.
Twijfel alleen nog of ik zo’n rivetband op de pols wel mooi vind.

2 likes

Inderdaad! De rivet bracelet is het enige wat ik niet mooi vind. Is wel een beetje een turn-off

1 like

Zoveel mensen gaan daar zo op door, stoort dat zoveel wanneer je 'm gepast hebt? Op foto worden die dingen altijd enorm uitvergroot. Mijn Oris 65 had het ook en ik vond het een leuk detail. Verder is’t ook niet zo opzichtig en zulke details maken het geheel iets minder “gewoon” voor mij. Elk zijn ding zeker?

1 like

Aan de andere kant is deze wel heel clean, ook schitterend! Voor beide uitvoeringen is er iets van te zeggen :slight_smile:

2 likes

Die riveted band… nehhhh. Te veel van het goede naar mijn smaak.

Wat is eigenlijk de bandaanzet/lug width?? 20mm? Of 22mm?

Cheers

Dit dus :slight_smile:

1 like

Die revit bracelet , wat houd dat in ? Ik zie dat er bolletjes aan de zijkant zitten Maar is het op een bepaalde manier gemaakt, ? Iemand uitleg,?

En is het gewicht dan hetzelfde ?

Riveted is een klinknagel systeem. Dus hol van binnen en de schakels zitten met een klinknagel vast. Zie afbeelding hieronder:

4 likes

Vroeger waren ze inderdaad hol. Tegenwoordig zijn de links gewoon ‘solid’ en worden de Rivets alleen aangebracht voor de sier. Sommige mensen walgen ervan en sommige vinden t prachtig waaronder ikzelf :smiley::+1:

3 likes

Oeps, foutje! Denk dat er hier veel mensen enthousiast worden van de rivited band! Ik in ieder geval wel :star_struck:

3 likes