Tudor only!

10 likes

Lekkere distressed leather NATO op de BBR!

8 likes

Sinds kort in mijn bezit en komt bijna niet meer van de pols! Super klok.

27 likes

Heel gaaf! :ok_hand:

1 like

Tussen al dat (tevens mooie) BB ‘black’ ‘red’ en ‘blue’ is dit zeker een welkome afwisseling. Prachtig :star_struck:

4 likes

Dank, dank!

Even in het donker. Alles groen :nauseated_face:
Lume, bezel, seconde tip etc.

:smile:

7 likes

19 likes

BB58 is :ok_hand:

31 likes

Willen jullie even met mij meedenken? Ben inmiddels ook erg gecharmeerd van een Black Bay of Pelagos en probeer te sparen en nog wat te verkopen om een aanschaf te realiseren in de [nabije] toekomst. Nu ben ik zeker nog niet in detail op de hoogte van alle ins en outs van de Black Bay serie, wellicht willen jullie mij wat helpen?
Had vast nog meer op t web kunnen lezen dan ik al heb gedaan maar denk dat de Tudor kenner/liefhebber dit wellicht zo uit de mouw schud? Vergeef me mijn domme vragen op voorhand graag. Daar gaan we dan: waaruit bestaat de Heritage serie en wat is het verschil met de Black Bay serie waar dit niet bij staat? Lijkt voor mij wel een warboel als ik door de occassions ga op het web. Ik zoek dan eigenlijk een model met zwarte wijzerplaat en witte indices/uurmarkers en witte wijzers met zilveren randen. Zwarte bezel met witte markering en liefs rode pip inlay. Maar volgens mij bestaat die combinatie niet. Heb wel ontdekt inmiddels dat de variant in staal met blauwe bezel witte wijzers, indices en bezel inlay heeft. Alleen geen rode pip inlay. De zwarte PVD uitvoering heeft dit allemaal wel, maar het PVD stuit me tegen de borst en dat wordt m zeker niet. De variant met staalkleur bezel heeft wel weer witte wijzers en indices en rode pip maar de stalen bezel is t dan weer niet. Ik denk nl.ook dat de creme kleurige markeringen en wijzers met goudkleur me niet kunnen bekoren van de variant met rode bezel en de 58 bv., al lijken ze onder een andere kijkhoek dan weer wit? Voor de Pelagos is t me wel duidelijk, das allemaal hartstikke wit. Volgen jullie t nog? Heb er trouwens nog nooit eentje in handen gehad, shame on me!

2 likes

De Heritage serie van Tudor bestaat nu uit de Chrono, Ranger en Advisor.
Tot een tijdje geleden zat de Black Bay ook in deze lijn, maar nu is het een lijn op zichzelf geworden.

De kleurstelling die je wil ( zwarte bezel, witte markering, rode pipinlay, zwarte wijzerplaat, witte indices en markers) komt niet voor in de Black Bay lijn.

Ken je trouwens de Black Bay Steel, voldoet aan alle je eisen behalve bezel kleur.

Mijn BB58 heeft goudkleurige accenten, maar al naar gelang de hoeveelheid licht, lijken ze wit.

2 likes

Ja Dennis, die met stalen bezel ken ik ook, van een plaatje dan hè? Bedankt voor je reactie!

1 like

En mat…:roll_eyes:
Ik was hem zeer snel (lees : 2wkn) beu, maar is natuurlijk mijn ervaring.

1 like

Ik ook haat/liefde verhouding… Hobby begonnen met de ETA versie 25500TN en daarna nog 2x de blauwe variant gehad. (25600TB)

:grinning:

Check dit topic helemaal aan het begin :wink:

2 likes

Ik heb bv. een SMPC 300 ceramic blauw, een 41 mm blauwe TH aquaracer. Denk je dat ik de zwarte Pelagos snel beu zal worden? Zit een beetje met de crème kleur indices en gouden randje om de wijzers? Of val ik als een blok voor de 58? Kunnen jullie ook niet zo zeggen natuurlijk, snap ik wel. Maar is eens eentje in handen hebben denk ik? Tis wel eens wat anders natuurlijk. Nu deze om, ook al blauw, wit en zilver.

1 like

Even afwachten wat ze op Baselworld 2019 gaan aankondigen, wie weet komen er weer wat varianten bij.

En best eens gaan passen, want de BB is een behoorlijk groot horloge, groter dan zijn afmetingen doen vermoeden. De BB58 is een stukje kleiner en dat merk je om de pols.

Veel succes met de zoektocht! Wie weet ga je de gouden accenten nog waarderen, daarom heb ik net mijn 58 gekocht :wink: Heel af en toe toont het wit, maar meestal is’t toch een goud of bruintint die je ziet, dus ik vrees dat het wishful thinking is dat het “wit kan tonen vanuit sommige hoeken”.

3 likes

Pelagos is zo fotogeniek en heb deze kort na introductie op afstand gekocht maar op de pols had ik dit gevoel…
Groot, mat, dik en minder fotogeniek op de pols.

2 likes

Klopt de Black Bay (41mm) is inderdaad een stuk forser/dikker dan de BB58 met zijn 39mm.
Ik weet dat dit bij het brede publiek meer wordt gewaardeerd en vandaar het succes van deze laatste…

Zou beide even gaan passen bij @Captaingingerbeardd van Ace

Top zaak !

:+1:t2:

2 likes

Dat lijkt groot idd zo op deze foto. Wat is jouw polsmaat?

Op 19cm pols

6 likes