Tudor only!

Goedenavond, ben redelijk nieuw op dit forum maar wilde even mijn nieuwe aanwinst laten zien.
de Date Day 56000 voelt goed aan de pols en 39mm is perfect.
Ben zeer tevreden met de aankoop en volgens mij zie ik dit klokje niet zo veel vandaar dat ik deze Tudor wel origineel vind. :grinning:

Groet.

18 likes

Origineel is hij zeker, gefeliciteerd!

Dank je :smile:

Helemaal correct, ik heb net mijn eerste Tudor gekocht en ben nu al verslaafd… heb nog wel aan een Oyster perpetual gedacht van 4K maar het verschil vond ik te groot.

1 like

Vandaag eerste werkdag voor de Tudor BB

16 likes

Eigenlijk helemaal mee eens.

*Besteld een Tudor 79500 in het blauw…

5 likes

Mooi vooruitzicht!

2 likes

Nog even een PB van @Padvocaat afwachten voordat ik er een klap op geef.
Maar anders bestel ik 'n keer een nieuwe inderdaad.

3 likes

Ik ga dit weekend kijken of ik mijn vervanger kan halen en zelf een klap op de prijs geven. Zoals je ziet wat onderzoek aan het doen :wink:

4 likes

Leuk inzicht in de keuze tussen een Rolex en een Tudor! Ik denk dat ik over een paar jaar een BB58 of een BB36 (of het equivalent wat ze dan hebben liggen) zou willen. Vind het hele frisse alternatieven voor een Sub of een Explorer!

2 likes

Ik draag ze voornamelijk veel makkelijker.
Een Rolex ben je toch voorzichtiger mee.

En dat zou wat mij betreft niet nodig moeten zijn met een gebruiksvoorwerp.

2 likes

Ik heb verteld dat ik pas voor het eerst een BB heb omgehad in het rood en gelijk weg was van dit horloge. Ik ben me gaan verdiepen in Tudor. Word het nog steeds gezien als ‘poor’s man rolex’? Of is het een prachtig op zichzelf staand merk, maar met de kwaliteit van grote broer Rolex? Hoe meer ik me er in verdiep en hoor lijkt het juist bij de horlogeliefhebbers een topper. Ik vind een Sub zeker mooi, maar de Tudor doet er niks voor onder. Wat als daar een kroontje op stond? Dan gaven mensen er makkelijk 10k voor uit? Sinds ik meer en meer op horloges let zie ik wel heel erg vaak een zwarte Sub voorbij komen. Ook regelmatig nog bij personen waarvan ik weet; horloges boeien niet. Status en patsen wel. Dus het is dat je geld heb. Ik kijk daar wel doorheen bij Rolex. Maar door de status er om heen vind ik het, op dit moment, niet bij mij passen. Het voelt een beetje ongemakkelijk. Tudor voelt daardoor juist als een prachtig horloge, kwaliteit en uitstraling die ik wel voel. Dit is puur persoonlijk natuurlijk… Hier komt een BB bij de verzameling…

5 likes

Nee. Behalve door diegenen die een Rolex hebben of willen.

Ja, want …

For some years now I have been considering the idea of making a watch that our agents could sell at a more modest price than our Rolex watches, and yet one that would attain the standards of dependability for which Rolex is famous. I decided to form a separate company, with the object of making and marketing this new watch. It is called the Tudor Watch Company.

… aldus de heer H. Wilsdorf, oprichter van Rolex en Tudor. :sunglasses:

Vroeger stond er gewoon ‘een Kroontje’ op de Tudors. Kasten waren hetzelfde, banden waren hetzelfde… alles was hetzelfde behalve het uurwerk. Tegenwoordig? Tudor maakt zijn eigen uurwerken en doen daarmee op Rolex-niveau mee! Ze zitten beide ook nog in dezelfde gebouwen, zelfde postadres. Allemaal van ‘de stichting’. Mijn Pelagos ligt nu in Genève, afhandeling verloopt via Rolex heb ik me door de AD laten vertellen. Grappig. Ze doen dus nog best veel samen.

Hier een voorbeeldje uit mijn oude fotodoos van een kroontje op een Tudor:

20080430-TUDOR79170_005
(Achterdeksel van een 79170)

Vooral omdat iedereen met een Rolex gezien wil worden …nee joh, wij natuurlijk niet! :rofl:. Erg? Welnee! Het is de kracht van het merk, we willen ook allemaal Nike gympies (sorry, sneakers). Mensen willen er graag bijhoren, kuddedieren zijn we. Jaja, ‘we volgen’. :wink:

Vraag aan 10 mensen of ze een Tudor willen, 9x zul je een verwonderd gezicht zien omdat ze geen flauw idee hebben waar dit merk vandaan komt. Gelukkig maar, scheelt een hoop gedoe en de prijzen blijven redelijk normaal. Hoewel? Die lopen ook aardig op sinds Tudor zijn eigen uurwerken maakt.

Mooi! Van harte alvast. :ok_hand:

Serieus? Oké. Ik ben zelf met elk horloge even voorzichtig. Nu ook met mijn 200 euro kostende Seiko, daar heb ik ook liever geen kras op… :innocent:

2 likes

Mijn Pelagos. :heart_eyes:

Foto van exact 2 maanden terug. Contact gehad met Gassan. Aanstaande maandag krijg ik bericht uit Genève wanneer ik hem weer kan omdoen. Zin in!

3 likes

In mijn ogen een opmerking van iemand die alleen naar de flipperwaarde kijkt. En niet van iemand die zorgeloos de hele dag kan genieten van een horloge. Zonder alleen maar constant uit te moeten kijken.

4 likes

Dus als iemand netjes met zijn spullen omgaat, gaat het volgens jou alleen om ‘de flipperwaarde’. Da’s een interessante gedachtekronkel. Zou het echt? :face_with_raised_eyebrow:

Dit zou natuurlijk ook best een opmerking kunnen zijn van iemand die gewoon zuinig is op zijn spulletjes of er nou Rolex, Tudor of Seiko op staat. Dat maakt mij persoonlijk namelijk geen zak uit en daar ging het om geloof ik. Ben dus zuinig op (al) mijn spullen. Schuld ligt bij mijn ouders, 't is mijn opvoeding. Oh en ik geniet ook nog eens de hele dag van het horloge wat ik draag, ja heus… :wink:

4 likes

Als iemand zijn horloges het liefst zo clean mogelijk houdt, hoeft dat toch niet per se om verkoopwaarde te gaan. Ik verkoop mijn horloges niet (of ben dat vooralsnog zeker niet van plan) en ben er zuinig op, laat ieder lekker van zijn horloge genieten zoals hij dat wil! De een vindt een krasje niet erg en de ander vindt dat naar, who cares.

4 likes

Nobody… :beers:

Ja sorry. Beetje oogkleppen. Ik begin me steeds meer te irriteren aan het feit dat een swirl links of rechts voldoende kan zijn om n horloge niet te kopen. Terwijl iets duidelijk aangegeven is.

Genieten, krasje meer of minder maakt echt niet uit. Maakt alleen maar dat je er meer van kan genieten, dat het leeft.

8 likes

Zo is het! Iedereen op zijn eigen manier, anders wordt het saai…

2 likes