Weet iemand hoe het zit met de full service van een Tudor Pelagos 2-Liner.
Ik heb hem weggebracht voor een full service beurt en ik dacht dat in de prijs van de service van het uurwerk ook opmaken/polijsten van de kast zat. Ik heb een extra bedrag betaald voor het opmaken van de stalen band.
Nu geven ze aan dat de kast niet te kunnen polijsten/opmaken omdat het titanium op de kast een bepaalde schuring heeft wat niet ānagemaaktā kan wordenā¦
De band kunnen ze dan weer wel opmaken.
Dit is toch raar omdat het beide titanium is.
Horloge ligt bij Martens in Maastricht (officiele Tudor dealer)
Neem even contact op met Rolex/Tudor Brussel.
Mss dat de inhouse horlogemaker bij Martens de apparatuur niet heeft om titanium kasten op te maken.
Staat 'm goed!! Ik ga de mijnes zo ook even āop rubber zettenā. Lekker met dit weer.
Moet 'ie voor naar GenĆØve, daar kunnen ze het wel.
Het is de finish/afwerking waar ze problemen mee hebben, de ālengtestrepenā of je dat ook moet noemen. Ik zou Martens er niet aan laten klooien hoor, al helemaal niet als ze zelf aangeven dat ze het niet kunnen. Wordt een drama.
Gassan kan het in ieder geval (ook) niet en stuurt hem op naar GenĆØve, zo weet ik inmiddels uit eigen ervaring. Band is een ander verhaal. Die kun je bij wijze van spreken zelf met een gum bijwerken. Heeft dezelfde finish als een Rolex Oyster. Gaat dus niet om het materiaal, maar om de afwerking.
Weer op titanium gezet.
Ideaal met die sluiting. De Pelagos is een prima zomerhorloge
Heb je hem op de veerstand staan?
Ik heb er zelf trouwens best moeite mee een mooie afstelling te vinden. Mist eigenlijk een halve schakel. Ik zit normaal op het laatste āvasteā klikje [A], vlak voor de vering. Met dit weer moet ik dan naar de vering [B]. Met een schakel erbij zit 'ie net te los, dan zit ik helemaal aan de andere kant [C].
Luxeproblemen!
Ik had het horloge eerst op de veerstand, maar toen zat-ie continue strak. Nu met een schakel erbij is deze stand wel dikke prima. Normaliter op het eerste verstelpunt na de veerstand.
Met dit warme weer is de veerstand precies goed. Als ik heb gesport en dan het horloge omzwengel, zorgt de veer dat ie nog prima zit en niet te strak.
Hallo Tudor (mede)fans,
Inmiddels hebben zoān 75 leden hun stem uitgebracht in de poll (of rechtstreeks mening/advies gegeven).
Zijn er nog BB fans die het topic hebben gemist??
Cheers
Otto
Wow!
Dit heeft (voor mij) alles wat ik zoek in een horloge.
Mooi excuus om dit topic weer wat leven in te blazen⦠De Black Bay S&G ref. 79363N in real life om de pols .
Ben ik hiermee de eerste hier?!
Mooie zo (sport)zondag allemaalā¦
Ik vind hem bijzonder geslaagd. Gefeliciteerd
Ziet er super mooi uit⦠En op de pols?
Soms twijfel ik tussen deze en mijn black bay
Allebei toppers.
Ik kan mijn mening wel geven, maar het blijft een persoonlijke keuze
super mooie klokā¦unglaublich draag hem in goede gezondheidā¦
Qua gewicht is de pelagos beter mijns inziens, qua formaat, valt de mm groter echt op? De burgundy-kleur vind ik weer net iets gaver dan de pelagos-varianten, maar scheelt niet veel. Doe de black bay meestal een dagje of twee dagen om, dan terug naar kleiner en lichter.