Tudor op combi van rubber/staal

Ja, de band past op het horloge. Maar het ziet er echt niet uit, imho.::o Je geeft een duur Zwitsers horloge op deze manier de looks van een Japanner van 150 euro. Maar, ieder z’n ding, natuurlijk. Lekker op een zwart lederen band met contrasterend stiksel dragen. Da’s spannend genoeg voor deze klok!:wink:

Schitterend, al die verschilende meningen. Dat is precies wat ik heel vaak heb met mijn horloges. Kan me ook de zeer uiteenlopende reacties nog voor de geest halen toen ik een Anonimo Wayfarer II GMT gekocht had…

En ook goed dat dit allemaal zo kan op dit forum. Ja, een horloge is een persoonlijk sieraad, en dat blijkt hier ook uit. Ik draag graag een horloge dat ik zelf mooi vind én welke anders dan anderen is, het merk hoeft bij het grote publiek niet bekend te zijn, en mag best wat aparts zijn qua uitstraling (vandaar ook mijn diverze Anonimo’s, Dubey & Schaldenbrands).

Wil wel even een lans breken voor de mensen die een Japans uurwerk bezitten, door de stelling dat het er nu uitziet als een Japanner. De Japanners maken schitterende klokken, en sommige daarvan doen echt nit onder voor Zwitsers, sterker nog… (denk even aan de top van de Seiko lijn). En deze D&S band kost alleen al meer dan 150 Euro, op de foto misschien niet goed te zien, maar in het echt valt de schitterende aferking echt wel op (elk metalen deelte in de rubber band is massief en er afzonderlijk ingeschroefd). Dus qua afwerking en kwaliteit hebben horloge en band wel een overeenkomst.

Verso Schreef:

Wil wel even een lans breken voor de mensen die
een Japans uurwerk bezitten, door de stelling dat
het er nu uitziet als een Japanner. De Japanners
maken schitterende klokken, en sommige daarvan
doen echt nit onder voor Zwitsers, sterker nog…
(denk even aan de top van de Seiko lijn).

Nadat ik mijn vorige post had geschreven, dacht ik eigenlijk meteen dat ik de vergelijking misschien iets anders had moeten stellen. Sinds ik hier op het forum ben is mijn waardering voor Japanse klokken enorm gegroeid. Vooral vintage Seiko’s (heb er zelf ook een) en Seiko-duikers vind ik niet te versmaden. En ik zie inmiddels ook de iconische waarde in van een merk als Casio (retro lcd’s en G-shocks vind ik leuk!). Wat ik eigenlijk bedoel is dat ik (en dat is natuurlijk persoonlijk) het ontwerp deze Tudor bijzonder sterk vind en dat die zeer aparte band dit ontwerp imho ernstig teniet doet. Het leidt enorm af van de fraaie vormen en details van het horloge en geeft het een schreeuwerige en goedkope aanblik. Voor mij is dit net als een Porsche 356 met nieuwe 22 inch lichtmetalen velgen. En dat moet je, vind ik, gewoon niet doen.

OK, helder. Dat is een betere metafoor.

TagEd Schreef:

Verso Schreef:

Wil wel even een lans breken voor de mensen die
een Japans uurwerk bezitten, door de stelling
dat
het er nu uitziet als een Japanner. De
Japanners
maken schitterende klokken, en sommige daarvan
doen echt nit onder voor Zwitsers, sterker
nog…
(denk even aan de top van de Seiko lijn).

Nadat ik mijn vorige post had geschreven, dacht ik
eigenlijk meteen dat ik de vergelijking misschien
iets anders had moeten stellen. Sinds ik hier op
het forum ben is mijn waardering voor Japanse
klokken enorm gegroeid. Vooral vintage Seiko’s
(heb er zelf ook een) en Seiko-duikers vind ik
niet te versmaden. En ik zie inmiddels ook de
iconische waarde in van een merk als Casio (retro
lcd’s en G-shocks vind ik leuk!). Wat ik eigenlijk
bedoel is dat ik (en dat is natuurlijk
persoonlijk) het ontwerp deze Tudor bijzonder
sterk vind en dat die zeer aparte band dit ontwerp
imho ernstig teniet doet. Het leidt enorm af van
de fraaie vormen en details van het horloge en
geeft het een schreeuwerige en goedkope aanblik.
Voor mij is dit net als een Porsche 356 met nieuwe
22 inch lichtmetalen velgen. En dat moet je, vind
ik, gewoon niet doen.

Mooi toegelicht.