Vraag aan de Tudor kenners: is dit puur vanwege de wijzerplaat of klopt er meer niet aan dit horloge? Wat is er eigenlijk met de plaat gebeurd, lijkt me geen normaal patina. En is een vraagprijs van 600 redelijk?
Ik heb zelf geen interesse in dit horloge, maar wil wel graag leren over Tudor want er zitten mooie e emplaren tussen.
Dat klokje staat volgens mij ook hier op de markt. Het is van Tonny en die is in elk geval hier actief als toontje66.
Super cool zo’n “jumbo” Tudor. Ik zit al lang te azen op z’n klokje maar tot nog toe kwamen we er niet uit Maar ooit komt er een dag dat ik naar Arnhem kan rijden
Wijzerplaat ziet er idd aardig gehavend uit. Mogelijk waterschade.
Misschien zijn potentieel geintresseerden bang dat het uurwerk ook gehavend is en vindt men daardoor de min. prijs ook te hoog. Kwestie van vragen aan de verkoper en evt. vervolgens gaan kijken natuurlijk.
Wijzerplaat ziet er idd aardig gehavend uit.
Mogelijk waterschade.
Misschien zijn potentieel geintresseerden bang dat
het uurwerk ook gehavend is en vindt men daardoor
de min. prijs ook te hoog. Kwestie van vragen aan
de verkoper en evt. vervolgens gaan kijken
natuurlijk.
Volgens mij hoeft dit niets met waterschade te maken te hebben, maar meer met het materiaal van de wijzerplaat en/of de verf/opdruk. Ik weet het niet helemaal precies, maar wie weet volgt het juiste antwoord nog.
Wijzerplaat ziet er idd aardig gehavend uit.
Mogelijk waterschade.
Misschien zijn potentieel geintresseerden bang
dat
het uurwerk ook gehavend is en vindt men
daardoor
de min. prijs ook te hoog. Kwestie van vragen
aan
de verkoper en evt. vervolgens gaan kijken
natuurlijk.
Volgens mij hoeft dit niets met waterschade te
maken te hebben, maar meer met het materiaal van
de wijzerplaat en/of de verf/opdruk. Ik weet het
niet helemaal precies, maar wie weet volgt het
juiste antwoord nog.
Geen idee wat dit veroorzaakt heeft, maar hoewel ik patina kan waarderen vind ik dit iets te verregaand… :shock:
De wijzerplaat is zo te zien ooit eens aangetast geweest geweest hoogstwaarschijlijk door vocht. Men is gaan poetsen om de “aanslag” te verwijderen met als gevolg dat de (ik denk blauwe) laklaag grotendeels is verdwenen en nu de “grondlaag” zichtbaar is.
Wijzerplaat opnieuw laten opmaken is niet zo’n probleem maar wel kostbaar.
Ik denk eerder dat dit een experimentele batch is van tritium op een bepaalde laklaag voor de wijzerplaat die ongunstig heeft uitgepakt. Rolex gebruikte de Tudor lijn vaak voor experimentele doeleinden op marketinggebied maar ook op technisch gebied.
Ik denk hieraan omdat een vergelijkbare patina bekend is op een ander klokje:
Wijzerplaten van de Date + Day zijn soms te koop voor ongeveer 150,-. Opmaken van Rolex of Tudor is voor verzamelaars (die ik ken op de fora) hetzelfde als de klok weggooien.
Hoewel de link op Rolexforum niet veel info biedt
heb ik toch weer wat geleerd. Mijn eerste gedachte
was nl ook waterschade.
Wat is eigenlijk een reele waarde voor een klokje
in deze staat?
De link was ook niet informatief maar om een klok met dezelfde patina te laten zien
Over de waarde ga ik niets schrijven zolang een forumlid dit betreffende klokje in de verkoop heeft staan. Hij vraagt 600,- en daar zal hij een bepaalde gedachte / motivatie bij hebben.
Om toch iets van een kader te geven; De forum sponsor (rechtsboven) vraagt 1900,- voor een exemplaar met nette wijzerplaat aan een leren bandje
ik ga met de gedachte van roel mee wat betreft de
wijzerplaat
ben van mening dat de verkleuring een
fabricagefout/natuurlijke verkleuring is
bij mijn weten heeft het horloge nooit waterschade
gehad
als dat wel het geval is geweest zou dat aan de
plaat echt wel te zien zijn
het horloge is helemaal uit elkaar geweest voor
een service
ik heb daar allemaal fotos van beschikbaar
roel kun je mij een tip geven waar ik de gewone
wijzerplaten zou kunnen zoeken
mischien ga ik wel op zoek naar een mooie plaat
groeten Tonny
Neuh… neuh… B)- want dan verspeel ik de mogelijkheid om dat klokje op een moment te kopen of in te ruilen…
Geintje Tonny,
Je kunt een WTB op VRF zetten, je kunt Morgan van tudorcollector.com benaderen, die heeft regelmatig onderdelen (ook van Jumbo’s).
En recent heb ik contact gehad met een verkoper van timezone. Zoek daar maar eens naar watchboxnparts uit Hongkong.