Morgen ga ik kijken naar een Tudor Oysterdate uit '77.
Nu ben ik nog niet heel bekend in het vintage wereldje, vind dit echter wel een heel mooi model.
Zijn er mede liefhebbers die meer info over dit horloge kunnen delen en mogelijk ook de waarde kunnen bepalen.
Gezien op mp prijs vond ik zelf te holr zou max 1300 betaalen als er service bij zit
Voor de rest moet ke het zien als een rolex alleen dan goedkooper
Bezel kast en kroon zijn vaak van rolex sluitingen ook banden uurwerk en plaaten van tudor zelf
Formaat is met 34mm vergelijkbaar met een oude oyster precision.
Folded jubilee goed kijken hoeveel rek er op zit en of de gold plating er niet vanaf gesleten is.
Wel een mooie kleur dial overigens!
Vwb de prijs sluit ik me redelijk aan bij de post hierboven 900-1300 euro afhankelijk van staat en service…
Edit: ik zie net op MP dat er 2250 voor gevraagd wordt? en ook de wereld aan biedingen voor dat bedrag.
Er staat ook full set maar de doos is zeker niet correct en er wordt niet over de papieren gesproken.
In de advertentie staat 35mm maar dit model is 34mm en dus echt de equivalent van de OP en niet van de 36mm dj
2k is zeker te veel voor dit model!
Edit 2: de datumschijf is volgens mij nooit in deze kleur geleverd, die zou zwart met witte achtergrond moeten zijn of wellicht roulette.
Voor dat bedrag zou ik inderdaad gaan kijken maar een andere en nieuwer werd een nieuwe day date tudor aan geboden gister voor 2200 van 2020 en nog in het plastic
@dennisyzf hoort er ook geen auto Prince op de rotor te staan? Verder wat er hier gezegd wordt kan ik mij ook in vinden te duur geen papieren en die banden zijn niet strak te maken dus als er rek opzit zeg maar dag tegen je armharen.
Ik kijk heel raar aan tegen dat opwindrad boven de stift; het lijkt wel alsof dat (niet originele?) schroefje helemaal niet gecentreerd is? Lijkt ook een ringetje op te zitten om slijtage te verbergen?
Ik had ook een onderbuikgevoel bij de rotor @Lexie2797 maar wist het niet zeker.
Zou volgens mij zoals onderstaande moeten zijn rond 77-78 maar de jaren ervoor was er alleen in goudkleurig tudor met logo. Dus zou ook prima wel kunnen kloppen
Je zou verwachten dat bovenstaande (met meer tekst) er in zou zitten naar ze gebruikte wel vaker oude voorraad dus geen directe rode vlag.
Maar als hij idd 2k kost is dat genoeg reden (voor mij) om verder te kijken.