Waarschuwing: dit bericht bevat zeer veel Tudor material, en kan tot een schokeffect of gezondheidsklachten leiden bij mensen die Tudor zien als een hommage of Rolex kopie…. U bent gewaarschuwd!
Al sinds 1999 ben ik als eerste eigenaar in het bezit van een Tudor Price Date Tiger Woods. Prachtklok, een echt werkpaard, uitstekende ‘Daily Beater’, loopt zeer nauwkeurig, en dankzij het Valjoux 7750 uurwerk zeer betaalbaar in onderhoud.
Recentelijk heb ik voor dit horloge op eBay Duitsland nog een mooie, originele zwart lederen Tudor band, Tudor vouwsluiting en de bijbehorende Tudor aansluitingen op de kast op de kop weten te tikken, waardoor ik ook af en toe eens kan wisselen met de origineel geleverde Tudor Prince stalen band. Natuurlijk zitten bij dit horloge alle papieren en de originele verpakking.
De meeste weten ook dat ik al een tijdlang op zoek ben naar een blauwe Tudor Submariner 79090 (de laatste versie met plexiglas dus). Helemaal nadat ik op de Tudor freakjes meeting van het Horlogeforum gezien had hoe mooi zo’n blauw exemplaar is. Vandaag had ik in Duitsland een afspraak met een Trusted Seller van Chrono24. Die had een 79090 binnengekregen. Helemaal compleet met box en papieren. Dus afspraak gemaakt, horloge bezichtigd en …… gekocht!
Dus de collectie Tudor breidt zich uit…. Alleen…… 3 dozen?
Eerst maar eens even de nieuwe Sub voorstellen. Een blauwe 79090 in een schitterende staat. Met de loupe (of macrolens) is te zien dat de kast gebruikt is, maar niet gepolijst is, echte beschadigingen heeft het horloge niet echt. De bezel is mooi blauw, de dial blauwzwart, met mooi geelachtig verkleurde markers. Alle papieren, box, ombox, ja zelfs de originele pricetag (met daarop een prijs van $ 6.300 in 1994, onduidelijk of het HKD of USD zijn) zitten erbij. Plexi ziet er uitstekend uit.
Hierbij dus enkele foto’s, even snel gemaakt:
En ja…… dan die derde Tudor doos:
Tsja, in mijn zoektocht naar mijn blauwe Sub, kwam ik ook de kleinere uitvoeringen tegen, en opeens ook een mini-sub, in de kleurstelling waar ik dus zelf ook naar op zoek was. Dus zie hier:
Een Tudor mini-Sub! Ook in blauw! Aangezien mijn vrouw het liefst kleinere horloges heeft, dus het perfecte cadeau, en dan hebben we beiden een zelfde horloge. Deze mini-sub is ook in uitstekende staat, en wat mij direct opvalt zijn de details op dit horloge. Wat een juweeltje. Horloge stamt uit 1999, en heeft in tegenstelling tot mijn eigen Sub saffierglas.
Tot slot nog even enkele foto’s van het duo.
Lastig om de donkerblauwe dial vast te leggen, maar op deze foto isa het nog het beste gelukt (op de laatste foto lijkt die wel zwart).