Ik zie wat je bedoelt inderdaad! Ze lijken wel veel op elkaar.
Wel leuk om te zien dat de poll redelijk gelijk op gaat wat betreft de versies!
Ik zie wat je bedoelt inderdaad! Ze lijken wel veel op elkaar.
Wel leuk om te zien dat de poll redelijk gelijk op gaat wat betreft de versies!
Manufactuur uurwerken zijn alleen véél duurder in service. Een ‘gewone’ ETA 2824 kost maar 250 a 300, en voor dat geld kijkt Tudor geloof ik niet eens naar je horloge. Of een horlogemaker die niet bij Tudor aangesloten zit naar je Kenissi uurwerk wil of kan kijken is dan natuurlijk ook maar de vraag. Ik kies daarom juist zoveel mogelijk voor ETA.
Dat is ook wel een bijkomend voordeel! Ik weet niet waar ik ongeveer aan moet denken bij een in-house uurwerk?
Is het niet zo dat de eerste lichting wat problemen heeft gehad met de uurwerken? In dat geval ploppen ze er onder garantie zo een ETA is wellicht.
@Zirx Daar heb ik nog niks over gelezen. Ik kan sowieso moeilijk informatie vinden over mogelijke gebreken of punten waar je op moet letten bij de aankoop.
Heb jij (of iemand anders) nog tips?
De eerste generatie Pelagos had een gewone 2824 erin zitten. Die dingen zijn ontzettend robuust. Ze zijn grofweg 50 jaar geleden ontworpen en in de markt gezet, als ik het goed onthouden heb, en alle issues zijn er wel uitgehaald onderhand.
Een Pelagos service bij Tudor zelf begint bij de 500E uit mijn hoofd, daar waar een 2824 dus de helft kost. Wellicht kan een goede horlogemaker de nieuwe Pelagos servicen, maar dat weet ik niet.
Ik heb de 2-liner al jaren en ben er nog altijd enorm blij mee! Loopt fantastisch en is, naast mijn andere horloges met een manufactuur uurwerk, een heerlijke alleskunner.
Heb ook de ‘nieuwe’ Pelagos (zwart en de lefty) gehad, maar die waren beiden al vlot weer weg. Met name om de reeds door jou gegeven redenen. Ook mooi, maar niet zo mooi als de 2-liner imo.
Enige ‘probleem’ wat mij bekend was, was dat de lume nog wel eens uit de bezel wilde vallen. Dit is in die gevallen keurig opgelost door Tudor.
Ik zou dan ook 100% zoeken naar een mooie 2-liner
@Lwd79 Thanks voor de reacties! Goed om te horen van iemand die beide (of beter gezegd alle drie) versies heeft gehad.
Ik heb zelf de 600. De hoeveelheid lijnen op de wijzerplaat maakt mij niet zoveel uit want met het blote oog en van een afstandje maakt het niet zoveel uit. Waarom ik voor de 600 gekozen heb is de 70 uur power. Ik wissel regelmatig van horloges en kan dus de 600 even voor een paar dagen niet dragen en dan weer oppakken. Die van mij loopt akelig accuraat, dus dat is ook lekker als je hem weer om je pols doet. Daarnaast krijg je met de 600 5 jaar garantie, wat goede zekerheid geeft.
Uiteindelijk moet je gewoon zelf je keuze maken, want je ziet wel dat je zowel van de ene als de andere kant plussen en minnen krijgt. Welke je uiteindelijk ook kiest, het is een geweldig horloge.
Heb ik niks over gehoord. En een ETA passt niet in de nieuwe kast. Die is een paar mm dikker!
ETA versie is is alle punten beter en mooier! Service goedkoper en de kast is niet zo dik!