Tudor Pelagos 25500TN of 25600TN

Goedemiddag mede horloge liefhebbers!

Ik heb besloten dat mijn volgende horloge een Tudor Pelagos moet worden. Hoe meer ik er over lees hoe leuker en mooier ik het horloge vind!

Nu heb je zoals jullie misschien weten 2 versies de 25500TN (van 2012 t/m 2015) aka “two line” en de 25600TN (van 2015 tot heden). Tudor heeft een aantal wijzigingen doorgevoerd bij de nieuwe versie, o.a. een aantal visuele wijzigingen (5 line en de lume bij de 3 is weg gehaald) en natuurlijk is het uurwerk veranderd naar een in-house door Tudor gefabriceerd uurwerk ipv het ETA uurwerk van de eerste versie.

25500TN

25600TN

Mijn voorkeur gaat (nu) uit naar de 25500TN omdat dit nu eenmaal de eerste Pelagos was en ik de wijzerplaat beter in balans vind. Echter zie ik ook de voordelen van vooral het nieuwe uurwerk in de 25600TN.

Nu vraag ik me af wat jullie ervaringen zijn met beide type horloges. Waar gaat jullie voorkeur naar uit m.b.t. betrouwbaarheid (ik lees bijvoorbeeld een aantal verhalen over uitvallende lumen) en uitstraling. Ook ben ik benieuwd welk type jullie verwachten dat het meest waarde vast is?

Ik kijk uit naar jullie mening!

Groetjes,
Gecko0

5 likes

Mochten er ook nog aankoop tips zijn, dingen waar ik op moet letten ect., hoor ik het ook graag!

Had je beter in het Tudor Only topic kunnen plaatsen.

2 likes

Sowieso even in algemeen gezet.

2 likes

En zoals het heurt, een poll

• Oude (bovenste) model
  • Nieuwe (onderste) model
0 stemmers

PUNT

Een ETA loopt gewoon 50 jaar lang door, waarom moeilijk doen.

4 likes

Thanks @Chlorophyl, @FransT en @JoBe voor de correcties. Ik ben nog steeds een beetje zoekende hoe je een goed topic aanmaakt!

@FransT Goed om te weten! :grin:

3 likes

Ik wil het liefst manufactuur uurwerken dat is voor mij onderdeel van de beleving. Dus ik heb zelf een 25600 in het blauw.

1 like

Voor de bovenste gestemd want ik vind de wijzerplaat mooier.
Maar als ik mag vragen is de Pelagos 39 geen optie?
Voor mijzelf in volgorde de 39, 25500 en 25600.

2 likes

Hier heb ik inderdaad wel naar gekeken maar is wat mij betreft te klein om mijn pols (18cm) en een datum aanduiding vind ik persoonlijk toch wel bij een toolwatch horen.

2 likes

Duidelijk. Voor mij is de grootte van de Pelagos 39 wel optimaal.

Vind van de eerste de bezel in verhouding te groot, maar dat kan je juist mooi vinden als je wel van duikhorloges houdt.

Moet zelf altijd grinniken om dat lachende narretje boven de D van Tudor.

De “lefty” al overwogen?

Draagt lichter, want Titanium en ik vind het rood op de wijzerplaat mooi.

Er staat een mooie (of twee) in het blauwe deel.

De 39mm mist wat mij betreft dat de indices verzonken zijn in de rehaut.

Grappig weer geleerd

1 like

Ook die heb ik inderdaad bekeken. Z’n “lefty” heeft wel iets unieks/aparts maar daar kan ik tegelijkertijd ook niet echt aan wennen. :crazy_face:
Maar ik snap wel waarom mensen daar voor kiezen ipv de “normale”.

1 like

Begrijp ik. Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar als ik voor een Pelagos kies wordt het een lefty denk ik.

Dan moet er eerst wat uit de collectie…:thinking:

Het probleem van menig horloge verzamelaar! Gelukkig heb ik nog wel wat ruimte in mijn horloge box. Nu eerst maar weer eens gaan sparen voor de 25500TN of de 25600TN!

1 like

Draagt echt super fijn, en wat deze lefty ook heeft is de crème kleurige lumen, en de rode datum aanduiding.
Geven hem net even die andere look waar ik destijds voor ben gevallen.
Kan je hem zeker aanbevelen (wij van wc eend ).
Nog niet de juiste koper tegen gekomen voor dit mooie horloge :cry:

2 likes

Ik heb een lhd gehad zat heerlijk vooral door de aanpasbare sluiting.
Wel een beetje spijt dat ik deze heb verkocht.
En een lhd is net weer wat anders en als je hem links draagt heb je minder last van de crown.
Het enige dat ik ooit heb gehoord dat niet goed was is de bezel raakt los of de witte markers in de bezel.
Maar gewoon doen.

De oude(re) versie heeft minder tekst op de wijzerplaat en mede daardoor beter in balans. Daar zou ik voor kiezen

1 like

Ik vond deze al veel weg hebben van een SPB143 met een Tudor sausje, maar nu ik lees dat er verschillende versies zijn met/zonder de lumeplot op 3 uur begint er helemaal op te lijken :rofl: