Tudor Pelagos of BB58? Hulp gevraagd!

Allen,

Ik wil mijn Hamilton Khaki Navy scuba 43mm ugraden naar een Tudor.

De hamilton heeft volgende specificaties:

Case: 43mm
L2L: 52mm
Dikte: 12,8mm

Mijn pols is ongeveer 19cm in omtrek.

Ik twijfel tussen de Tudor Pelagos 42mm (L2L = 50mm) of toch maar de BB58 of Pelagos 39mm.

Ik heb wat schrik dat de Pelagos enerzijds te ‘bulky’ gaat zijn, maar dat de alternatieven te klein zijn om mijn relatief forse pols.

Ik lees dan ook graag de wijsheid van de mede-forumgasten

2 likes

50mm lug-to-lug is evenals de Pelagos 42mm prima te doen op een pols van 17.5cm dus dat lijkt me al helemaal geen probleem op een van 19cm :sweat_smile: (en kleiner dan je Hamilton). Groot deel is ook persoonlijke voorkeur natuurlijk, dus beste advies: passen :wink:

1 like

De Pelagos gaat het prima doen op jouw pols. Maar hiervoor is maar 1 advies en dat is passen.

1 like

Pelagos is über tool en de BB58 is veelzijdiger.
Die kun je tot sportief netjes met iedere outfit dragen.
Beide geweldige horloges maar ik persoonlijk prefereer de BB58.

1 like

Met een pols van 19 cm is het een no brainer; Pelagos here you come! :tada::tada:

2 likes

@ThaNathouder is right you know.

3 likes

:joy::joy:

2 likes

Copyright @WristCandy als ik mij niet vergis.

3 likes

Yup maar ik ben er zeker van dat Jeroen geen bezwaar heeft tegen hergebruik. :grin::+1:

3 likes

bedankt alvast voor de vele inzichten.

is de Pelagos niet heel dik?

het wordt vooral mijn ‘zomer / vakantiehorloge’ om mee te zwemmen, strand, etc…

De Pelagos is wel dik. De BB echter ook. Als je de kleine (39) neemt wordt hij wel wat een tonnetje. Bij de grotere Pelagos (42) is de verhouding wat bete naar mijn mening. Ik zou de Pelagos kiezen.

Als je een scuba/fieldwatch wil inruilen voor iets anders zou ik niet direct voor de BB kiezen. Wellicht net iets te sjiek.
Pelagos 39mm is de beste keus. Meer tool, titanium shine. Top!

Ik heb ze beide, toch adviseer ik je de Pelagos.

Pelagos!!!

BB58 dik? Nog geen 12mm. Ik vind de BB58 echt fantastisch op mijn bescheiden 17,5cm pols.

4 likes

Gewoon lekker een Pelagos 42 nemen. De beste moderne duiker van Tudor naar mijn mening.

Met 19 cm polsen heb je pols genoeg voor de l2l en 42mm kast.

Mijn polsen zijn 18-18.5 cm

Succes met de beslissing

5 likes

Ik zou de Hamilton houden als

en iets leuks kopen voor de rest van het jaar.

Pelagos, zeker in geval met de dikte van pols. Toevallig heb ik er eentje te koop! :innocent:

1 like

4 likes

Specifiek de BB58 weet ik niet maar de 41 mm Black Bay is echt wel dik.

De Pelagos for sure (mijn smaak), ik hou niet van ronde indexen, het maakt de BB58 wel wat meer toepasbaar, maar de Pelagos is een echt eindbaas badass tool horloge.

2 likes