Tudor Pelagos of Maurice Lacroix Pontos S?

In mijn zoektocht naar een grail gaat het momenteel tussen deze twee:

Tudor Pelagos

wat specs:
42 mm titanium case, satin finish
Helium valve
Uni-directional rotating bezel in titanium with black ceramic disc
Self-winding mechanical movement
Power reserve of approximately 38 hours
Screw-down titanium winding crown with the TUDOR logo
Sapphire crystal
Waterproof to depth of 500 m (1640 ft)
Titanium bracelet with folding clasp, safety catch and bracelet extension system
Additional rubber strap with pronged buckle and extra extension piece
MOVEMENT 2824 Self-winding mechanical movement

of

Maurice Lacroix Pontos S

wat specs:
Valjoux 7750 automatic movement with custom ML signed rotor, rhodium plating, 25 jewels, 28,800 vib/h and 46 hours of power reserve.
43mm en
200m WR
meer op: http://oceanictime.blogspot.nl/2012/12/maurice-lacroix-pontos-s-review.html

Kies maar! :slight_smile:

1 like

Zonder twijfel de Tudor, prachtig horloge.
En ik heb geen klik met Maurice.

De Tudor…ik heb ook niets met Maurice en vind het ook niet echt een bijzonder ontwerp

Ik heb ook niets met Maurice. Maar de Pontos S Diver is wel heel gaaf. Als de keuze uit deze twee is, dan zeker de Tudor. Ook als je kijkt naar waardevastheid en verhandelbaarheid mocht je ooit switchen.

Ja neig zelf ook wat meer naar Tudor. De eenvoud siert wel, maar vind de kleuren in de ML wel mooi. Wellicht de Tudor op een Nato :slight_smile:

Is de Tudor een allrounder of echt enkel een toolwatch (als ik hem koop ga ik hem ook naar mijn werk e.d. dragen)?

De Tudor is zeker een allrounder, is netjes, kan onder een pak (op leer) en met een NATO lekker praktisch zeker op een boot. Is er een feestje, ff andere NATO er op en gaan. Een NATO is ook lekker veilig. Ik heb al twee keer een horloge zien vallen. 1 keer bleef hij achter de achterklep van de auto hangen toen ik hem onhandig dicht deed. Lederen bandje ingescheurd. De ander is mijn volledig gereviseerde Omega MKIII. Die pushpin schoot los en hij viel. Net op het nieuwe schuurwerk. Toen ben ik een jaar ouder geworden van schrik.

“Toen ben ik een jaar ouder geworden van schrik.” (:smiley:

Ik zou voor de Maurice gaan: ik vind die wijzers op de Tudor helemaal niks.

Groet
Herman

t u d o r!

1 like

Tja en die vind ik bij de Tudor juist weer veel mooier en origineler dan bij de Maurice…

een compromis: Tudor Heritage Chrono, met kleur, met staal en met Nato:

hcptdg Schreef:

een compromis: Tudor Heritage Chrono, met kleur,
met staal en met Nato:

http://pic20.picturetrail.com/VOL1283/4386397/9272
023/407327217.jpg

Maar dan de nieuwe blauwe :~

Ik vind dit een nobrainer : de tudor natuurlijk, tenzij je echt dunne polsjes hebt…ik denk dat de tudor groot ‘draagt’

Tudor!

vind de ML echt wel mooi, sportief, meer uitdaging op de wijzerplaat e.d.

Maar ik ben een flipperaar. En daarom zou ik toch echt wel voor de Tudor gaan, veel waardevaster!

Orisfan Schreef:

Ik zou voor de Maurice gaan: ik vind die wijzers
op de Tudor helemaal niks.

Groet
Herman

Dat heb ik nou ook…

De Tudor. Maar waarom de keuze tussen duiker en een chrono? Dat is appels met peren vergelijken. Een Tudor Heritage Chrono op een nato is ook het overwegen waard.

De Maurice is ook een duiker :slight_smile: Maar ik vind de heritage van Tudor minder mooi en is duurder…

Tudor is mooi maar is echt zo’n horloge die mij zou gaan vervelen … maar wie ben ik :wink:

Tussen de Pelagos en de Pontos S zou ik zeggen de Pelagos!

Maar als het om een Pelagos en een Pontos Diver S zou gaan hmmm…

Dan zou ik er zo 123 niet 1 kunnen kiezen omdat ik de Pontos Diver S ook heel erg gaaf vindt.

Succes met je keuze!

Groeten.

Noël.