Komen er trouwens sneller krassen op titanium dan
op staal? Ik heb wat gespeurd en kwam vaak tegen
dat titanium sneller bekrast (is natuurlijk geen
pluspunt).
De Tudor is namelijk van titanium…
Niet dat ik gemerkt heb (en ik heb meerdere stalen en titanium horloges in bezit/gehad)
Nice :)o
Heb je hem ook wel eens op een NATO gehad?
Nee, ik ben geen fan van NATO’s, maar wel van Isofrane (zwart en oranje).
Ook heb ik er een zwart leren Hirsch voor gekocht.
De Pelagos kan veel hebben
Ongelegeerd titanium en edelstaal zijn ongeveer even hard.
Titanium legeringen welke voor horlogekasten gebruikt worden zijn vele malen harder.
De enige ervaring die ik heb is een camera met titanium body.
Het ding is niet zachtzinnig gebruikt. Het enige krasje dat er op zit is van een granieten rotsblok.
Nadeel van titanium zou kunnen zijn, dat krassen niet of nauwelijks te verwijderen zijn.
En met betregging tot de ‘inkt’: ik neem aan dat je zo’n gum bedoelt voor inkt (zo’n roze/blauw ding: dat werkt nl perfect voor het verwijderen van kleine krasjes)
Komen er trouwens sneller krassen op titanium dan
op staal? Ik heb wat gespeurd en kwam vaak tegen
dat titanium sneller bekrast (is natuurlijk geen
pluspunt).
De Tudor is namelijk van titanium…
sneller in de zin van sneller zien dan denk ik. op n donkere tint zou een kras mij eerder opvallen/in t zicht springen dan op staal.
verder hangt dat opvallen voor mij ook af vd afwerking. gepolijst t minst, geborsteld iets meer en bij beadblasted valt t gelijk op.
dus n kras op n gebeadblasted stalen kast kan meer opvallen dan n kras op een geborstelde of gepolijste titanium kast.
Krasjes in titanium zijn goed te verwijderen met een gummetje.
Klinkt onwaarschijnlijk maar de sluiting van mijn titanium Seiko is er erg van opgeknapt.
Leuk om te zien dat ik niet de enige ben die twijfelt over de aanschaf van een Pelagos!
Zelf vind ik de Pelagos helemaal geweldig, de matte afwerking, lume, titanium, 500m wr, sluiting, etc.
Het enige wat ik een beetje jammer vind ik dat er een ETA uurwerkje inzit voor dat geld.
Vandaar mijn vraag: (zal maar geen nieuw topic openen voor deze vraag?!) Welke daily beater zou jij kopen ipv de Pelagos? Misschien een leuke Omega PO?
Had zelf ook gekeken naar die Breitling, vind de wijzers alleen niets! Tag Heuer Aquaracer komt in de buurt, maar haalt het bij mij niet vergeleken met de Pelagos!
Denk dat de Pelagos idd een slimme keuze is! Veel succes met je mogelijke aankoop:)
Teunan87 Schreef:
Ik heb ook getwijfeld over een Breitling
Superocean Heritage 42mm groen.
Verder zou een Tag Heuer Aquaracer ook kunnen…
Ik denk dat ik voor de Pelagos ga. Je ziet hem
niet zoveel en dat vind ik wel een fijne gedachte
Door de fotos van Flexofiel :} krijg ik zelf ook zin in een Pelagos!
Een alternatief zou de Certina DS Action Ti kunnen zijn.
Deze is ook van titanium, heeft ook een Eta 2824 en de kleuren komen ook behoorlijk overheen.
Verschillen zijn de betere sluiting op de Tudor en de waarschijnlijke betere afwerking van de Eta 2824. De Certina heeft de betere prijs. Formaat lijkt me ook vrijwel gelijk, hoewel dat echt een persoonlijke kwestie is.
Ook een mooie, maar als ik bijvoorbeeld kijk naar de grip van de lunette vind ik dit bij Tudor toch net wat verfijnder en met meer gevoel voor smaak uitgevoerd… Maar zeker een mooi horloge. Ik heb ook over deze getwijfeld maar uiteindelijk voor een Oris Divers Date gegaan.
Leuk om te zien dat ik niet de enige ben die
twijfelt over de aanschaf van een Pelagos!
Zelf vind ik de Pelagos helemaal geweldig, de
matte afwerking, lume, titanium, 500m wr,
sluiting, etc.
Het enige wat ik een beetje jammer vind ik dat er
een ETA uurwerkje inzit voor dat geld.
Vandaar mijn vraag: (zal maar geen nieuw topic
openen voor deze vraag?!) Welke daily beater zou
jij kopen ipv de Pelagos? Misschien een leuke
Omega PO?
po is ook errug mooi. maar ik heb n zwak voor de smp zou liever daar voor gaan. en dan n versie met golfjes!