Tudor Prince, advies custom band

Ik zag het al eerder langskomen; als je niet voor blauw gaat dan is een nomos-strap een erg mooie optie. Hele soepele bandjes en ook in ‘xs’ lengte te verkrijgen: https://nomos-glashuette.com/en/straps/velour-leather?number=5873.M.
Maar een mooie perlon (van Eulit bv) in blauw is misschien ook een optie.
En jammer dat Ko pauze heeft: die zijn zeer de moeite waard.

2 likes

Perlon heb ik ook aan gedacht. 19mm blauw Eulit is minder makkelijk verkrijgbaar.
Weet iemand in hoeverre 20mm of 18mm Eulit ook mooi zou passen?

20 mm past goed. Heb ik zelf ook gehad op mijn nomos. Het materiaal wordt iets ingeduwd waardoor je er eigenlijk niets van ziet. 18mm heb ik ook geprobeerd maar daar bleef je altijd wat ruimte zien; geen aanrader.

1 like

Nogmaals bedankt voor alle suggesties! Ik ben aan het kijken naar de diverse sites en opties die jullie genoemd hebben. Wellicht ga ik toch voor bruin. Mocht iemand nog een briljant idee hebben…be my guest!

3 likes

1mm groter kan wel en zeker als het een wat soepeler/zachter materiaal is. Kleiner moet je echt nooit doen!
Ten eerste ziet het er niet uit en houd je ruimte over. Ten tweede kan het gaan schuiven waardoor de springbar los zou kunnen komen. En dat laatste wil je niet meemaken :cold_sweat:

1 like

Dan zou ik toch eens contact hebben met @anon94081762EV. Die heeft prachtige materialen in de juiste kleur en kan het perfect op maat maken voor je zodat het mooi zit.

Edit: EN dit is ook nog een optie wellicht
https://shop.colareb.it/en/23-small-vintage-watch-strap

2 likes

Deze is het geworden. Cognac met blauw stiksel.
Made by @Ko-Banden. Bedankt voor alle tips en inspiratie!

10 likes

Mooie combi @Nathalie1, ik zou ondertussen zoeken naar een jubilee :wink:

5 likes

Mooi bandje maar helaas vind ik de combi niet echt geslaagd :grimacing: hou meer van een effen band op deze Tudor…:+1:t2:

Betekent dit dat @Ko-Banden weer terug is?!

dit dus.

1 like

Ja dat is DE combi @Watch2Morrow
Deze blijken alleen niet op mijn 15.5 cm polsmaat passend gemaakt te kunnen worden. Sucks!
Al paar goeie horlogemakers geraadpleegd.
Ik heb het te doen met leer.

1 like

Heb je Nico Rijsman al bericht? Die kan veel wat anderen niet kunnen.
Of onze @Ronald?

1 like

Die twee dan weer niet. :grimacing:
Kunnen zij wonderen verrichten?

Ik kwam, ondanks het verwijderen van alle verwijderbare schakels op 6 uur kant, met mijn Oyster sluiting niet goed uit. Deze zat niet in het midden.

Ik heb Nico bericht en die heeft een niet verwijderbare schakel dusdanig gedemonteerd dat deze er later zonder schade weer op gezet kan worden.

Before:

After:

Het was mogelijk om schakel A of C te demonteren. Om juiste taper te behouden heb ik gekozen voor C.

1 like

Wonderen niet , maar veel is mogelijk.

Stuur gerust eff een PB!