Tudor Prince Date Day - Prijsverschil fluted vs smooth bezel

Een hele goede avond,

Na mijn meest recente aankoop (black dial Tissot PRX Powermatic 80) heb ik mijn oog laten vallen op een Tudor Prince Date Day met een white roman numbered dial. Blijkt dat deze alleen op de Aziatische markt werden verkocht en dus niet makkelijk te vinden zijn voor een fatsoenlijke prijs.

Het verschil in prijs voor een complete set met doos en papieren is momenteel meer dan $800 (regio $2200 versus regio $3000). Dat voelt behoorlijk fors in deze prijsklasse. (Voor bijvoorbeeld een Rolex is zo’n prijsverschil beter te verantwoorden naar mijn mening)

De fluted versie van deze Tudor is wel te vinden voor ongeveer $2200, maar dan zonder de doos en papieren die ik toch wel waardeer voor gemoedsrust.

Ik ben er zelf dus nog niet helemaal uit. Hoe zien jullie dit? Ben benieuwd naar jullie input!

3 likes

Ik persoonlijk houd niet zo van romijnen.

1 like

Ik ben zelf in het bezit van de 76213 met zwarte dial. De fluted bezel heeft voor mij echt een toegevoegde waarde op dit model!

Daarentegen heb ik een datejust op jubilee met domed bezel, waarbij ik die combi weer erg geslaagd vind (sportief en chique).

Het is mijns inziens erg persoonlijk en ook afhankelijk per model en uitvoering.

11 likes

Zo een had ik ook met zwarte plaat, mooi subtiel horloge. De foto’s doen hem niet de eer toe die hij in het echt verdient.

1 like

Ikzelf heb een prince date day gehad in two tone met fluted bezel, dezelfde als hierboven vermeld was. Enorm mooi en heeft dat dat beetje meer. Best wel spijt dat ik deze toen verkocht heb…

Schaamteloze reclame maar ik heb de linker in het blauwe gedeelte staan in full set :wink:

5 likes

Is de fluted bezel niet in wit goud en vandaar het prijsverschil?

1 like

Ik schaam mij een beetje dat ik dit zelf niet had kunnen verzinnen

1 like

Doe wat je zelf mooi vind en bekijk voor jezelf wat je er aan uit wil geven.

Heb je liever smooth, dan is de keuze niet lastig. Heb je liever fluted? Kijk dan of je niet liever een maandje door spaart. Is een doos 800 waard op een horloge van 2200?

Misschien dan eens kijken bij de Romeinen?

fluted bezel is inderdaad altijd van goud, vandaar ook kostbaar (alhoewel het aantal gram goud zwaar overpriced is :rofl: )

1 like

Dit :point_up:

Fluted is zeker m’n keuze :sunglasses:

1 like

Off-Topic; mooie Volare in rood leer :ok_hand:

Diegene die de beste input kan geven ben jezelf, welke vindt jezelf het mooist. Maar het verschil zonder doos en papieren is natuurlijk niet niks. Speelt natuurlijk ook mee of je hem ooit weer wil verkopen, zo niet dan gewoon zonder. Zelf heb ik de Royal two tone met diamantjes, voor de een heel mooi, voor de ander verschrikkelijk. Maar die gaat nooit weg, succes met je keuze ik zou voor de linker gaan :+1: :wink:

Schaam je :wink:, maar voor TS misschien net dat ene zetje :smiley:

1 like

Off-topic: Thanks! Heerlijke fauteuil om in te relaxen :smiling_face_with_three_hearts: