Tudor Prince Only

Nergens last vanā€¦ gewoon een goed passende schroevendraaier kopen! Levenslang plezier van :ok_hand:t2:

1 like

Lekker hoor! :muscle::muscle:

Dit dus. Ik heb het zelf gedaan, maar had het misschien ook beter kunnen laten doen. De gleuven in de schroefjes zijn nu toch iets breder dan ze waren door de kracht van het draaienā€¦ :sweat_smile:

2 likes

me horlogemaker heeft alles van bergeon. Mischien verschilt het per model.

ik heb het even zelf geprobeert maar durfde het niet aan. Maar snap je wel. De prince moest snel om de pols :rofl::rofl:

Dat is inderdaad ook een optie :+1:

Welke zou dat moeten zijn, sowieso een bergeonā€¦ Maar hoeveel millimeterā€¦ :thinking:

Schroevendraaier met platte tip. Dan houd je je schroeven heel :wink:
Maat weet ik zo niet, zal morgen even kijken.

1 like

1.6mm voor de 36mm variant denk ik en idd platte kop zoals hier boven is afgebeeld anders gaan je schroeven kapot geloof me probeer het niet eens!!!

2 likes

Mijn 1.6 mm was iets te groot, heb zelf 1.4 mm moeten gebruiken. Ook zijn de gleufjes iets beschadigd ondanks dat ik de band verhit had. Zit veel meer Loctite op dan op mijn Seamaster band.

1 like

Met een platkop zoals afgebeeld dan in 1.4mm zal je merken dat de loctite wel breekt want je hebt meer grip want je kan niet uitschieten, de druk in de schroef is overal het zelfde dan.

1 like

Ik had een goeie platkop hoor, een speciaal gevormde zoals op de foto hierboven, maar de Loctite zat erg vast. Ook lijkt het schroefje wat ā€œruimā€ voor een 1.4 mm, maar mijn 1.6 mm paste niet. Misschien had een schroevendraaier van een ander merk beter gepast. De band is in elk geval best lastig te verstellen, veel moeilijker dan andere banden die ik in het verleden al versteld heb. Bij mijn Seamaster bijvoorbeeld zien alle schroefjes er nog helemaal perfect uit.

1 like

Ik kreeg ze op de 74000 er vrij gemakkelijk uit met de juiste schroevendraaier geen vuur aan te pas gekomen

1 like

Ik moest zelfs achteraf de Loctite prut verwijderen van de schroefdraad, ik kon de schroeven anders niet terug plaatsen. Misschien heeft het ene bandje gewoon wat meer Loctite dan het andereā€¦ Ik moest zelfs na het verwarmen echt veel kracht gebruiken om ze los te krijgen.

3 likes

OkƩ dat is wel heftig idd

2 likes

3 likes

Heren is dit anders als in het standaard bergeon setje, of moet het daar gewoon mee lukken?

afbeelding

2 likes

Ik lees even weer mee :wink:.

Door al die ā€œheavy locktiteā€ verhalen hierboven ben ik geneigd even langs de vrienden van :sheep: und :lemon: te wandelen zodra mā€™n TP binnen is.

Wanneer verwacht jij de jouwe eigenlijk? ā€¦ Als 't goed is wordt de mijne vandaag of morgen verstuurd.

tenor-4

2 likes

Ik kan me totaal niet vinden in de Locktite verhalenā€¦ en ik heb al drie Prinsen in mā€™n handen gehad :wink:
Met een aansteker in de weer gaan om de band te verhitten lijkt me zeker niet wenselijk!

Ik denk dat de band in een badje heet water de klus ook zal klaren. In combi met een goed passende schroevendraaier natuurlijk.

4 likes

Ik weet niet zeker of je het door die vrienden van jou :sheep: wil laten doen. :laughing: Ik heb daar in ieder geval hele slechte ervaring mee, toen ik met dezelfde opdracht erheen ging. :sweat_smile:

2 likes

Het kan maar is niet de correcte schroevendraaier, en laat dus kans op beschadigen van de schroeven (dit gebeurd vrij snel) beste is om zoals eerder aangegeven een platte kop te hebben in 1.4mm. Ik heb mocht je in regio Amsterdam wonen wel draaier te leen evt.

1 like