Tudor Prince Only

Ik kreeg ze op de 74000 er vrij gemakkelijk uit met de juiste schroevendraaier geen vuur aan te pas gekomen

1 like

Ik moest zelfs achteraf de Loctite prut verwijderen van de schroefdraad, ik kon de schroeven anders niet terug plaatsen. Misschien heeft het ene bandje gewoon wat meer Loctite dan het andereā€¦ Ik moest zelfs na het verwarmen echt veel kracht gebruiken om ze los te krijgen.

3 likes

OkƩ dat is wel heftig idd

2 likes

3 likes

Heren is dit anders als in het standaard bergeon setje, of moet het daar gewoon mee lukken?

afbeelding

2 likes

Ik lees even weer mee :wink:.

Door al die ā€œheavy locktiteā€ verhalen hierboven ben ik geneigd even langs de vrienden van :sheep: und :lemon: te wandelen zodra mā€™n TP binnen is.

Wanneer verwacht jij de jouwe eigenlijk? ā€¦ Als 't goed is wordt de mijne vandaag of morgen verstuurd.

tenor-4

2 likes

Ik kan me totaal niet vinden in de Locktite verhalenā€¦ en ik heb al drie Prinsen in mā€™n handen gehad :wink:
Met een aansteker in de weer gaan om de band te verhitten lijkt me zeker niet wenselijk!

Ik denk dat de band in een badje heet water de klus ook zal klaren. In combi met een goed passende schroevendraaier natuurlijk.

4 likes

Ik weet niet zeker of je het door die vrienden van jou :sheep: wil laten doen. :laughing: Ik heb daar in ieder geval hele slechte ervaring mee, toen ik met dezelfde opdracht erheen ging. :sweat_smile:

2 likes

Het kan maar is niet de correcte schroevendraaier, en laat dus kans op beschadigen van de schroeven (dit gebeurd vrij snel) beste is om zoals eerder aangegeven een platte kop te hebben in 1.4mm. Ik heb mocht je in regio Amsterdam wonen wel draaier te leen evt.

1 like

Nou ik schrik er ook een beetje van (doe alles zelf maar wil mn nieuwe tp niet vernaggelen) alleen naar een juwelier brengen lijkt me een nog erger idee :sweat_smile:

Dank voor de info en je aanbod! Aā€™dam is te ver weg vanuit Rā€™dam. Nu kan ik hem ook gewoon kopen maar wel zonde voor 1x. Althans ik kan andere banden er ook mee verstellen dan natuurlijk, denk dat het bijv ook geschikt is voor strapcode banden en dergelijke?

1 like

Ja denk het wel, de meeste schroeven zijn recht van binnen en zouden met deze gedaan moeten worden. Ik vind het top om te hebben zeker omdat ik totaal 3 banden heb die zo versteld moesten en konden worden.

1 like

You-Got-This-Meme

1 like

Ik heb best goede ervaringen bij S&C te Groningenā€¦ of eigenlijk gĆ©Ć©n slechte ervaringen. Ik wil niet teveel off-topic gaan, maar ik ben wel nieuwsgierig naar jullie ervaringen.

M.a.w. Watskebeurt?

1 like

Goede tip (badum-tsss) dus besteld maar elders want goedkoper.

Edit, hmm scheelt na verzenkosten nog bijna niks maargoed. Op Amazon ā‚¬30 incl verzending en hieronder ongeveer ā‚¬27 vanuit Deutschland:

https://www.watch-tools.de/offical-geneva-k1-drum-barrel-screwdriver-1-4mm.php

3 likes

11 likes

Dit ziet er goed uit, beter dan de Tudor Prince op de Weishi user manual :grin:

Dat is de uitdaging :stuck_out_tongue_winking_eye:

Is er al iemand die zā€™n prince wil flippen? Een TT met zwarte, of Ć©Ć©n met blauwe plaat?

1 like

Gewoon bestellen bij Jetco. Heb je 'm met een week nieuw in huis :ok_hand:t2:

Deze hebben ze gewoon (nog) op voorraad:

7 likes