Tudor Prince Only

Denk dat je dan al snel bij @ReizendeOomRoel, @Bernie72 of mij uitkomt. Tenzij @ReizendeOomRoel hetzelfde met de zwarte doet als dat hij met de Stainless Mosaic heeft gedaan, zit flippen er voorlopig niet in ben ik bang :see_no_evil:

2 likes

Ik wil eigenlijk een blauwe met fluted & diamond dial. :gem::sweat_smile:

5 likes

Maar die is wel heel vet ja!

3 likes

Nope :rofl:

1 like

poaaahhhhhh

weet niet hoe lang ik het nog houd met dit topic :stuck_out_tongue:
Een zwarte dial heb ik nog niet in collectie. Vind het normaal ook niet echt mooi maar dit!!

:drooling_face: :drooling_face: :drooling_face:

1 like

Mee eensch :star_struck:

Oh lol @Bernie72 die link naar Amazon is van dezelfde verkoper, ik heb nu alleen amazon omzeild blijkbaar voor een paar euro :joy:

Wel beetje spannend, ik lees nu achteraf allemaal slechte reviews over deze watch-tool.de toen ik zocht hoe snel het verzonden zou worden.

Donderdag komt mijn TP, met een beetje pech de tool pas later :pleading_face: iemand recent ervaring daar? Jijzelf wellicht @Bernie72?

Ik had 'm wel redelijk snel binnen besteld via Amazon.

1 like

Kan wel deze sizen voor je en dan heb je hem voor de volgende keer :joy:

1 like

Haha thnx. Ff aankijken hoe snel die komt

1 like

@Dao Huh las ik hierboven niet ergens dat jij eerst je SS en de familie Oriƫnt moest zien af te schepen :joy::joy::joy:

Vrees voor hetzelfde lot :pleading_face:

1 like

Ik kan alle loctite verhalen bevestigen. Ik heb mijn 76200 bij een horlogemaker laten verkleinen. Hij kwam na 15min uitgeput mijn toestemming vragen om de band te mogen verhitten :rofl::rofl::rofl:

3 likes

Bulova SS Eergister verkocht
Orient goud Eergister verkocht
Orient Two tone wordt nog overwogen, ruil of verkoop maar die doet echt nog pijn :joy: maar wel gegadigden in mijn inbox, mocht ik echt verkopen.

Je moet me wel bijbenen joh

3 likes

:open_mouth: ff serieus

1 like

Band in banden houder en met de correcte schroevendraaier moet dit echt wel lukken, als hij zo vast zit dan is er denk ik toch verkeerde loctite gebruikt want de blauwe is eigenlijk al te veel van het goede. Maar ik hamer echt op de juiste tools en deze schroevendraaier wordt niet door iedereen gebruikt en maakt wereld van verschil.

3 likes

Herkenbaar, ik moest zelf absurd veel kracht gebruiken en zonder verhitten kwam er geen beweging in… De schroevendraaier paste goed en schoot er niet uit, maar mijn exemplaar was echt goed dichtgeplakt :face_with_raised_eyebrow:

2 likes

Dat denk ik ook. Ik heb enkele schroefjes ietwat aangetast, maar dat was inderdaad puur door het gebruik van een verkeerde schroevendraaier. En zelfs daarmee lukte het met wat meer kracht en zonder verhitten. Ook niet alle schroefjes welke ik heb losgemaakt zaten zo vast.

1 like

Maar was je schroevendraaier plat of v vormig? Als het het laatste is dan vult de draaier niet de hele schroef en staat alle belasting maar op een klein gedeelte in de schroef namelijk de bovenkant. Als hij goed past heb je door de hele schroef heen goede grip en veel makkelijker los te maken.

Plat, ik heb ze speciaal aangeschaft om banden in te korten. Heb met de 1.6 mm versie hiervan de band van mijn Seamaster ingekort zonder enig probleem. Schroevendraaier had ook geen speling in de schroefkop. Ik heb echt afzichtelijk veel kracht moeten zetten om er beweging in te krijgen, en de schroeven bleven extreem stroef gaan tot de laatste slag. Schroefjes zijn ook niet helemaal vernaggeld of zo, maar met een loupe kun je wel duidelijk wat lichte schade zien aan de uiterste randen.

Nu ik hem draag wel erg tevreden met de Tudor trouwens, moet nog eens een paar mooie foto’s nemen om dit topic aan te vullen :wink:

Zal ik de topic titel even veranderen in ā€˜Tudor Prince schroevendraaiers Only’ ?

1 like