Tudor Prince Only

Voelt wel lekker vintage aan die clasp. :smile:
Ik moet eerlijk zeggen dat het me wel bevalt. Een zware (moderne) sluiting zou niet echt passen bij het karakter van het horloge. Zou hem ook nodeloos zwaar maken terwijl hij nu juist zo lekker licht draagt. Ik denk dat het je wel gaat bevallen!

3 likes

Prima clasp die matcht bij de ā€œvintageā€ uitstraling van de Prince… evenals de holle end links.

2 likes

Zeker waar. Zeker met mijn kleine pols kan zo’n groteske clasp stom staan.

Ja het tweede punt waar ik even bij moest slikken :joy: op zich zolang het mooi zit niet erg, maar kan minder solide voelen en ā€˜net niet’ op z’n plek zitten

En hij is binnen :star_struck:

Mindere foto bij LED ā€œTLā€ licht in de garage

En wat tikt het hart van de Prince!
Bijna perfect :heart_eyes:

22 likes

Hij is heel erg fraai Roel!! Geniet ervan!

1 like

Geen zorgen!
De end links zijn prima in orde :ok_hand:t2:

1 like

De clasp is stevig zat heb exemplaren uit de jaren 90 en die zijn net zo strak als nieuwe. De holle links hebben hun charme als ze gaan ratelen hahaha

1 like

Gefeliciteerd @ReizendeOomRoel. Echt heel mooi!
Morgen in het daglicht nog maar wat foto’s posten. :smiley:

1 like

Het is een vintage horloge, maar dan nieuw gemaakt. Ik vind de prijs kwaliteit uitmuntend. Voor deze prijs ken ik geen betere horloges.

1 like

En een aansteker erbij houden krengen zijn niet los te krijgen. Niet normaal de hoeveelheid loctite.
Bij mij in iedergeval ik heb het laten doen. :laughing::laughing::+1:

1 like

Nergens last van… gewoon een goed passende schroevendraaier kopen! Levenslang plezier van :ok_hand:t2:

1 like

Lekker hoor! :muscle::muscle:

Dit dus. Ik heb het zelf gedaan, maar had het misschien ook beter kunnen laten doen. De gleuven in de schroefjes zijn nu toch iets breder dan ze waren door de kracht van het draaien… :sweat_smile:

2 likes

me horlogemaker heeft alles van bergeon. Mischien verschilt het per model.

ik heb het even zelf geprobeert maar durfde het niet aan. Maar snap je wel. De prince moest snel om de pols :rofl::rofl:

Dat is inderdaad ook een optie :+1:

Welke zou dat moeten zijn, sowieso een bergeon… Maar hoeveel millimeter… :thinking:

Schroevendraaier met platte tip. Dan houd je je schroeven heel :wink:
Maat weet ik zo niet, zal morgen even kijken.

1 like

1.6mm voor de 36mm variant denk ik en idd platte kop zoals hier boven is afgebeeld anders gaan je schroeven kapot geloof me probeer het niet eens!!!

2 likes

Mijn 1.6 mm was iets te groot, heb zelf 1.4 mm moeten gebruiken. Ook zijn de gleufjes iets beschadigd ondanks dat ik de band verhit had. Zit veel meer Loctite op dan op mijn Seamaster band.

1 like

Met een platkop zoals afgebeeld dan in 1.4mm zal je merken dat de loctite wel breekt want je hebt meer grip want je kan niet uitschieten, de druk in de schroef is overal het zelfde dan.

1 like

Ik had een goeie platkop hoor, een speciaal gevormde zoals op de foto hierboven, maar de Loctite zat erg vast. Ook lijkt het schroefje wat ā€œruimā€ voor een 1.4 mm, maar mijn 1.6 mm paste niet. Misschien had een schroevendraaier van een ander merk beter gepast. De band is in elk geval best lastig te verstellen, veel moeilijker dan andere banden die ik in het verleden al versteld heb. Bij mijn Seamaster bijvoorbeeld zien alle schroefjes er nog helemaal perfect uit.

1 like