Silver natuurlijk
u kunt een
in het
zetten
Nu wel
In dit geval zou ik voor de zilveren wijzerplaat gaan om twee redenen.
1 de zwarte plaat is geen sunburst, “gewoon” zwart gelakt. In combinatie met de minimalistische stick markers vind ik het een beetje saai. Goud op zwart staat mooi contrasterend, maar het mist wat. Vandaar dat ik voor de arabische cijfers ben gegaan. Maar met sticks vind ik de goude of de zilvere mooier.
Dus voor mij is het goud vs zilver
2 bij de zilvere vind ik de dag schijf net wat netter, minimalistisch. Bij de goude of de zwarte plaat vind ik hem net te aanwezig.
Dus bij een date is de TT zwarte dial met arabische cijfers mijn topper. Bij de DD de TT met zilvere linnen dial de topper.
Ik kreeg net deze mail
Hello,
Good news, M76213-0010 and M76213-0012 will arrive next week, and you can order them in advance. The order will be shipped within 2 weeks after payment.
https://jc-station.com/76213-0010-p0956.html
https://jc-station.com/tudor-prince-date-day-36mm-m76212-0012-p0870.html
Best regards,
Alex
Zeker goed nieuws! Maar wel weer een stuk duurder heb ik het idee. Iets van 150 euro?
Vraag en aanbod.
Oehh mooi dat de 76213 met stick indices weer leverbaar is, tempting…
Beter duur dan niet te koop en altijd nog goedkoper dan een rolex.
Die file name jammer dat ik hem niet 3x kan liken
Visueel oogt de dial en wijzers wel wat kleiner omdat het wat meer naar het midden staat allemaal, of lijkt dat maar zo?
Lastig om te zeggen omdat ik geen direct vergelijk heb, maar ik heb dat iedee ook.
Wellicht heb ik een andere kleurtoon dagschijf, maar die valt behoorlijk weg in dial door de donkere achtergrondkleur. Ik vind het bijzonder subtiel gedaan zelfs, erg geslaagd.
Dat is voor juist weer de reden om voor stick battons te gaan (noem je dat zo?)
Laat ik het zo zeggen het contrast met zwart vind ik te groot met de dagschijf.
Verder is het erg lastig omdat je geen etalage winkelen kunt doen. Die goudkleurige dagschijf bij een goude plaat staat ook erg netjes. Maar op veel foto’s had ik het idee dag hij lichter was dan op de foto die jij post.
Wat betreft de sticks of cijfers. Zelf vind ik de cijfers wat vrolijks aan het horloge geven. Minder zakelijk. Dus misschien dat dit in mijn achterhoofd te veel mee speel.
Maar ik had die van mij saai gevonden met alleen sticks op een verder volledig zwarte wijzerplaat. Er zit geen sunburst of niks op, net een zwarte leaseauto.
Top, inderdaad een beetje saai en wat drukkere of shiney dial is wat levendiger. Eigenlijk kun je niet fout gaan heb ik het idee bij dit model. Gewoon een cadeau van Tudor dat ze voor een fractie van een vintage Rolex dj of dd prijs bijna hetzelfde als re release uitbrengen
Zit even op het Tudor Prince topic van Uhrforum te kijken, en daar heeft men het erover dat de Tudor Prince tegenwoordig een Sellita T603 uurwerk heeft ipv het ETA uurwerk van vroeger.
Best apart dat de Prince toch nog een ‘update’ heeft gehad
Ja mee eens, dat verbaast me wel. Terwijl voorraden toch echt lijken op te drogen op die paar plekken waar ze nog verkocht worden.