Tudor Prince Only

Is het een verbetering hierdoor?

1 like

Geen idee, ik lees verschillende meningen over de discussie ETA vs Sellita in de Tudors. Ik zie de switch naar Sellita vooral als teken dat de Prince gewoon nog gemaakt wordt

2 likes

Ah op die manier, duidelijk

1 like

Droogt volgens mij alleen op bij de grijze kanalen. Staan als het goed is ook nog steeds bij de collectie op de Aziatische sites.

Is exact het zelfde qua kwaliteit. Is de Sellita variant van ETA, (bijna) 1 op 1 gelijk.

1 like

Idd, juist nog eens geconfigureerd en is nu de sellita.

1 like

Ja weet je dat zeker? Want volgens mij maakte Tudor enkele flinke modificaties aan het ETA top-grade uurwerk en ik heb het idee dat ze de Sellita standaard laten.

Ik heb ergens gelezen dat zij dezelfde modificaties toepassen, maar weet niet meer waar. Ga er vanuit dat zij dit ook blijven doen omdat het voor de reputatie niet best zou zijn als dit ineens niet meer gedaan wordt.

Mocht er wel een standaard topgrade variant in worden gegooid, zou ik het persoonlijk niet eens zo spannend vinden. Waarom heb je het idee dat ze het niet meer modificeren?

Is er eigenlijk al iemand met een Sellita variant? Loopt die ook zoals de ETA varianten in cosc waarden?

Edit:

Als ik de configurator zie van @Racerke lijkt het erop alsof het echt exact hetzelfde is qua afwerking. Of het is gewoon een oude render :rofl:

Volgens mij zit het wel goed met dat Sellita uurwerk. Las ook ergens dat het ermee te maken had dat het steeds lastiger werd om ETA’s in te kopen (weet niet meer waar).

Ik lees dit over de Sellita uurwerken die Tudor gebruikt:

“TUDOR continues to guarantee Swiss-made and assembled components, chronometer performance, 10-year maintenance intervals and a five-year warranty for all supplied movements”
(https://swisswatches-magazine.com/blog/tudors-new-references-for-supplied-movements/)

1 like

Klopt. Dacht dat swatch ermee wilde stoppen, maar kwam dit net tegen.

In ieder geval een goede reden om over te stappen op Sellita, wat in principe voor 99% dezelfde uurwerken aflevert.

1 like

Dit is inderdaad het artikel waar ik het ook heb gelezen.

Ik denk dat je het aan het uurwerk redelijk makkelijk moet kunnen zien. Het was in onderstaand topic ook al eens besproken.

“ETA Top grade with a modified balance. Kif shock absorbers and triovis regulator.”

Ik dacht ergens eens iets gezien te hebben van een Sellita uurwerk in een Prince die niet gemodificeerd was.

Zit er maar een ding op. Allemaal open schroeven tot we het weten.

Al ben ik niet nieuwsgierig genoeg om met mijn onhandigheid aan zulke praktijke te beginnen.:rofl:

1 like

Volgens mij was er een lid die een Prince had opengemaakt. Ik ga wel even terugzoeken. :sweat_smile: Nu weet ik niet of dat een ETA of Sellita was die daar tevoorschijn kwam.

Edit: Al gevonden! Helaas (of eigenlijk gelukkig) was dat een ETA.

Wel dit draadje gevonden over de Tudor 1926 met Sellita uurwerk.

Dus geen kif shock absorbers meer als ik goed naar de foto kijk?

Tudor with Sellita

Tudor modified ETA

Edit: Bij het zien van die laatste foto’s vind ik het bijna jammer dat er geen glazen case-back op de Prince zit. :drooling_face:

1 like

Jammer om te zien dat de regulator en het anti shock systeem niet meer aangepast worden, dat geeft het binnenwerk in de Prince toch wel een mooi extraatje.

1 like

Lijkt er inderdaad op. Zou ik geen probleem vinden, een top grade Sellita uurwerk is echt prima. Zelfs als het fabrieksaf in het horloge gaat is er niks mis mee.

Is het zelfde uurwerk als een chronometer grade, aangezien top uurwerken zijn die worden afgesteld en getest.

Uiteraard is gemodificeerd en afgesteld nog beter, maar dit is echt prima. Je merkt het verschil niet.

See through is zeker mooi. Maakt het horloge geloof ik wel dikker.

Ik werd erg benieuwd door deze berichten en ben zojuist even langs gegaan bij Ed van Timefix. Ik heb ook de ETA met KIF schock systeem

3 likes

Wanneer heb je de jouwe gekocht?

Eind september afgelopen jaar. Geen idee of er toen al sprake was van de sellita uurwerken, maar het was toen net een nieuwe voorraad van de M76213-0012 bij JetCo.

2 likes

Die van mij ziet er overigens wel weer iets anders uit dan die van @ReizendeOomRoel. De opdrukken “2834-2” en het ETA-logo zijn bij mij niet gekleurd en ik heb geen opdruk “Z8 ZT44”.

3 likes