Welles.
Tudor: DATE + DAY
Rolex: DATE - DAY
Beetje het halfbroer/zus principe.
Nee meer het neefje wat niet zo goed meekomt op school idee…
Nou nou nou, een ETA in zo’n Tudor maakt hem niet meteen gehandicapt.
Dat is wel heel denigrerend. Ook naar Rolex. Uurwerk is gemodificeerd en gereguleerd door Rolex. Basis is een 2824 top grade, wat echt prima is. De kast is van Rolex zelf.
Duidelijk niet het geval dus.
Vandaag is mijn “stainless mosaic” binnen gekomen… ik denk dat ik deze in de stickers laat.
Twijfels.
Mijn two-tone wint het vooralsnog, ruimschoots van dit nieuwe exemplaar!
VS
Die ben je zo kwijt hier
Zonder de fluted bezel oogt ie best saai eigenlijk. Die zou ik er gewoon op laten zetten desnoods.
De foto’s laten het levendige van de wijzerplaat niet zien. Maar is inderdaad wel meer basic dan de two tone. Die wint het in mijn ogen dik.
Kwestie van smaak inderdaad. De mosaic in stainless heeft meer een eigen smoel, de two tone vind ik eerder een Rolex wanabe.
Glad ijs…
Ik vind ze allebei toch echt wel wat hebben. Gewoon twee heel verschillende horloges qua uitstraling.
Je hebt gelijk. Het zijn in wezen alle twee modellen afgeleid van een origineel.
Het blijft trekken zo een two tone maar ik heb echt een flinke pols dus durf niet
Misschien toch maar een x ergens een 36 mm datejust passen om te vergelijken.
De Tudor prince lijn ligt extreem dichtbij de rolex datejust lijn. Dus wat dat betreft is het niet gek. Zitten deels dezelfde onderdelen in.
Een wannabe gaat ver. Rolex en Tudor maken er geen geheim van dat dit het goedkope alternatief was toentertijd. Steinhart valt voor mij in die categorie.
Tja… als ik eens wist waar die te krijgen zijn zou ik het zeker overwegen
Je bent van harte welkom om 'm te passen hoor
(Mijn polsomtrek meet 21,5cm)
Beste Prince’s…
Zoals we allemaal weten heeft Rolex tegenwoordig nieuwe garantie kaarten zonder LC en zonder de mogelijkheid de naam van de koper in te vullen.
Mijn two-tone heeft een rode Tudor garantie kaart, vergelijkbaar met de “oude” Rolex kaart.
Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik vandaag mijn stainless Prince binnen gekregen. Deze is voorzien van een nieuwe Tudor garantie kaart!
Hebben jullie dit ook of is het een nieuwtje?