Tudor Prince Only

De vraag is maar wie dat door heeft. Ik heb naast de garantiepas niet in de doos gekeken. Als de doos en garantiespas in orde zijn is het wat mij betreft al full set. En wat zou je er absoluut minder voor krijgen als er een boekje mist?

1 like

Pff knap hoor! :boom:

1 like

Ik heb sinds gisteren dat de clasp van mijn horloge bandje niet helemaal lekker dicht blijft zitten. Wanneer ik een beweging maak schiet de clasp los en hij klikt ook niet echt goed meer dicht. Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

1 like

Waarschijnlijk moet je de clasp even wat strakker buigen.

Deze clasp is identiek aan de Rolex clasp, die hebben dat probleem ook wel eens.

Kan een heel verhaal tikken, maar zoek even op YouTube: Rolex clasp loose

Dit gaat denk ik je probleem wel oplossen

2 likes

Ik denk dat het aan de ene kant als een teken van zorg word gezien. Zo iets wat je op tv wel eens zie. Een auto uit 1930, altijd van een liefhebber geweest en met zorg omgegaan, kijk hij heeft zelfs de boekjes nog. Terwijl op de achtegrond dat wrak onder de duivenstront uit die boerenschuur wordt getakeld. Zegt verder niks natuurlijk. Maar als je horloge over 40 jaar echt vintage is kan het wel leuk zijn als alles 100% compleet is. Maar hoeveel van ons hebben na 40 jaar ons horloge nog want flipperen = life.

En ook een soort angst dat als je hem wil doorverkopen dat je hem niet kwijtraak als er een boekje ontbreek. Je weet wel, zoā€™n boekje waar in 36 talen niks zinnigs in staat. Maar het zou maar ontbreken. En iemand zou je Daniel Wellington maar daardoor niet willen overnemen.

Ik vraag daarom altijd ook de omdoos, stickers, en de ongewassen onderbroek van de verkoper mee zodat ik alles compleet heb.

Maar serieus, ik denk dat het heel erg afhangt van welk horloge en daarmee ook welke doelgroep.
Bij een Rolex zal het vanwege de doelgroep die hem koopt harder aantikken dan bij een Oris of een Tudor.

1 like

Dank je wel. Ik ga het opzoeken

2 likes

@WatchesAndPugs het was inderdaad de oplossing. Zit meteen weer strak en klikt weer goed. Thanks!

3 likes

Top! Blij om te horen.
Gebeurd vaker, dus eens in de zoveel tijd voorzichtig even doen.

1 like

Hoe maak je de fluted bezel eigenlijk schoon? Een microfiber doekje helpt niet :sweat_smile:

1 like

Eigenlijk maakt het mij niet uit qua boekjes, maar was er wel benieuwd naar omdat bij de BB58 wel verschillende boekjes zitten

2 likes

Schuurspons!

Nee okā€¦ doe maar met een beetje zeep en lauw water.

1 like

kijk een originele tudor date-day :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 likes

Lekker hoor :sunglasses:

1 like


Wat een topper is de prince tochšŸ‘

13 likes

En het is weer maandag, iedereen een goede week toegewenst

afbeelding

4 likes

Een moving postzegel? :laughing:
Jij ook een goede week!

3 likes

Hahaha ja gevalletje leuk idee, uitvoering minderšŸ¤£

1 like

Haha ik dacht, waarom is die zo kleinā€¦ toen pas zag ik dat hij bewoog. :joy:
4 punten voor de effort. :beers:

1 like

De Duitsers hebben hem ook ontdekt:

Dat is een Nederlander, die waarschijnlijk ook meeleest hier:

https://www.uhrenfreund.com/Tudor-Prince+Date+Day+Stahl+Gold-76213-details-de-4449.html

1 like