Ik vind dat ze horloges ontwerpen.
Met name de kasten zijn weinig verheffend van Tudor.
Kijk dan. Een interessantere wijzerset, opgelegde indices, en daadwerkelijk een kast-archtectuur met een uitgesproken middenkast waardoor hij niet als de klippen van Dover omhoog loopt aan de zijkant.
Dat slab-sided gebeuren van Tudor vind ik een groot nadeel. Als je er dan bij optelt dat de Ranger een skere geprinte plaat heeft waar reuk noch smaak aan is, dan is de Conquest Heritage toch een stuk toffer.
Op staal vind ik het bij Longines een nadeel dat de middelste delen van de schakels gepolijst zijn. Ik trek PCL slecht, dus ik weet niet of ik het horloge op staal zou nemen.
Nu trek ik Britt niet zo goed, maar hier een review van dit horloge:
En hier de W&W review van de Tudor waarop je de slab sided kast goed ziet:
Maar bekijk ook de achterkant eens:
Een modernere Conquest 38 is ook een soort van tof, maar de Heritage springt er voor mij in de bruin/zwarte sunburst en de groene sunburst versies echt uit in positieve zin.
Vlak boven Tudor is daar de Breitling Top Time B31 die ik ook mooier vind dan de Tudor, en op hetzelfde prijsniveau als de Longines treffen we ook de Nomos Ahoi Neomatik Atlantik aan.
De Nomos zou ik trouwens op stof op leer kopen. Super toffe horloges allebei, met mooie uurwerken, solide gebouwd, en allerlei interessante details.
Over Grand Seiko’s SBGX261 kunnen we kort zijn. Briljant. Loopt ringetjes om de Tudor qua afwerking, stijl, kastvorm en zeker ook het uurwerk. Daarbij moet ik kwijt dat ik high accuracy quartz tof vind, dat moet je ding maar net zijn.
Kortom, er is heel, heel erg veel wat ik beter vind dan de Ranger, als ik eerlijk ben. Inclusief de Rolex Explorer en Tudor Black Bay 36.
Hell, ik zou zelfs liever een Tudor Royal 36 kopen. Blauw, met stick indice dial.