Tot mijn verrassing kwam deze nieuwe 36 mm versie van de Ranger ineens voorbij. En gelijk een beige versie voor zowel de 39 als de 36. Erg leuk horlogenieuws wat mij betreft!
Als het moet de 36. Niks mis mee verder, maar ik ben geen klant voor Tudor. De 39mm is met 12mm dikte te lomp voor een simpele driehander, de 36 is mooier van proportie. Maar het staat buiten kijf dat het geen Cartier is.
Tja, als ik het afzet tegen mijn SBGX, SBGN, of SBGW van Grand Seiko is het maar pover voor het geld. Wat ik elders al zei, er is genoeg concurrentie in dit segment, van Longines, Oris, (Grand) Seiko, Nomos, en vele anderen.
De gedachte van een simpel, stoer kwaliteitshorloge spreekt me enorm aan. Dus ik kijk al tijden naar de Ranger, maar inderdaad: er is zoveel moois voor zo’n bedrag. Bovendien vind ik de stap van 39 naar 36 eigenlijk best groot. Ideaal zou ik een tussenmaatje vinden. Maar nu ben ik waarschijnlijk wel heel kieskeurig…. toch vermoed ik dat veel jullie zulke gedachten wel herkennen
Ik vind de Ranger vooral saai, in die zandkleur dan wel iets minder dan in dat matte zwart, maar evengoed niet iets waar mijn hart sneller van gaat kloppen.
Vertex M36, anyone? Die is al veel kleiner dan de M100. Ik moet wel toegeven dat ik geschroefde pin bars eigenlijk een dismissable offence vind in horlogeontwerp.
Ondanks dat ik Tudor een heel gaaf merk vind, doet de Ranger me helemaal niks. Eigenlijk vind ik hem net niet spannend genoeg. Met de nieuwe kleur vind ik hem zelfs net iets te flets worden.