Tudor/Rolex kenners....vraagje

Op onderstaande foto een Tudor waar ik over aan het onderhandelen ben, in de bijgaande tekst op internet wordt gesproken over een “service dial”. Deze wijkt inderdaad wat af van andere foto’s die ik tegenkom, ik zie op geen enkele andere uit deze tijd (tweede helft jaren 80) de zilverkleurige omranding om de indices. Is dit een originele dial? Wat is een realistische prijs? Bracelet en doos ed. zitten er bij.

Zo op het eerste gezicht zie ik geen afwijkingen aan de plaat. Dat dit niet de originele meer is maar een serviceplaat is niet zo heel gek. De kwaliteit van de eerst gemonteerde platen was niet echt top.

Realistische prijs als je het mij vraagt is ongeveer 1850 tot 1950 euro.

Ziet er prachtig uit! :~

Heb je deze op TZ-UK gevonden? Prachtige klok(tu)

Als Tudor een service plaat gebruikte dan werd het T SWISS MADE T.
Er zit geen spatie tussen “200m” = “660FT” dus dat is ook goed.
Logo lijkt strak, dus dat is ook ok.

Je lijkt vrij overtuigd over het jaartal, komt dat door papieren? Want op serienummer afgaan is moeilijk, er zijn nauwelijks betrouwbare lijsten.

Ik zou deze plaat eerder tegen 1998 plaatsen, een beetje richting overgang van mat naar glossy bij broer Rolex. Dat zou voor mij die wit gouden ringen verklaren.

Ik heb gisteren een complete 76100 gekocht en ik krijg er net eentje aangeboden uit de UK… van mij mag je het emailadres hebben. Zo’n service dial is verder prima maar mijn voorkeur gaat uit naar een originele plaat.

Gr. Roel